Background Image

TUKI

Responsive image

TUKI

TUKI

UKK
HUOLTO
KÄYTTÖOHJEET
  • Miten asennan ohjelman puhelimeen?

    Voit asentaa ohjelman puhelimeesi joko Google Playn kautta tai lataamalla sen nettiselaimella. Tracker-verkkokaupasta tai jälleenmyyjältä ostettu rekisteröintikoodi toimii samoin, olipa ohjelmasi asennettu kumpaa kautta tahansa. Ainut ero ohjelmissa on maksamistavassa, jos haluat ostaa jatkon suoraan ohjelmasta, sekä automaattisessa päivityksessä. Voit vapaasti korvata toisen asennustavan toisella ilman toiminnan keskeytymistä.

    Asentaminen Google Play:n kautta
    Katso asennusvideo
    Asentaminen Google Play:n kautta vaatii rekisteröitymisen Google Play kaupan palveluihin, mutta toisaalta sen jälkeen ohjelman päivitykset tapahtuvat automaattisesti. Jos syötät luottokortin Play-kauppaan, voit ostaa jatkoajan erittäin helposti.
    – Avaa Google Play -kauppa puhelimessasi tai tietokoneellasi. Jos avaat tästä linkistä, avautuu suoraan oikea sivu. Jos avaat Play-kaupan puhelimella, niin nopea tapa hakea ohjelma on käyttää hakusanaa “tracker hunter
    – Lataa ja asenna ohjelma
    Päivittäminen Google Play:n kautta
    – Jos olet asentanut Tracker for Androidin Google Play -kaupasta ja sallinut automaattiset päivitykset, niin ohjelma päivittyy automaattisesti.
    – Jos automaattiset päivitykset eivät ole sallittuna, niin voit päivittää seuraavasti:
    Avaa Google Play -ohjelma, valitse Valikko > Omat sovellukset > Tracker > Päivitä
    Asentaminen tai päivittäminen puhelimen nettiselaimella
    Voit asentaa ohjelman myös lataamalla sen puhelimen nettiselaimella puhelimeesi ja suorittamalla asennustiedoston. Tällöin sinun ei tarvitse olla rekisteröitynä Googlen palveluihin ja voit käyttää maksutapoina luottokortin lisäksi myös verkkopankkeja. Ohjelman uusista versioista tulee päivitysilmoitukset puhelimeesi, jotka sinun tulee itse ladata ja asentaa. Google Play palvelun kaltaista automaattiasennusta ei ole tässä vaihtoehdossa mahdollista tehdä.
    Jos sinulla on uusi Android 4.x -laite niin voi olla että asentaminen Trackerin sivulta ei toimi. Tällöin asennettaessa tulee ilmoitus “Tiedostoa ei voi avata”. Siinä tapauksessa asentaminen ja päivittäminen tulee tehdä Google Play -kaupan kautta.
    (Esimerkkipuhelimena Samsung Galaxy xCover Android 2.3.6 -käyttöjärjestelmällä, Android 4.x -laitteissa asentaminen voi mennä hieman eri tavalla.)

    1. Jos asennat ensimmäistä kertaa, niin salli muiden kuin myytävien sovellusten asennus puhelimen asetuksista.
    Asetukset > Sovellukset > Tuntemattomattomat lähteet
    2. Avaa puhelimen selain
    3. Mene osoitteeseen www.tracker.fi/lataa
    4. Lataa ohjelma painamalla “Lataa Nyt!” -painiketta
    5. Laitteen tilapalkissa tulisi näkyä lataus-ikoni.
    6. Laajenna tilapalkki painamalla sormella tilapalkin kohdalta ja liu’uttamalla sormea alaspäin, pitäisi näkyä kohta jossa ladataaan Tracker_xxx.apk -asennuspakettia.
    7. Kun lataus on suoritettu loppuun, aloita ohjelman asentaminen painamalla tilapalkin ilmoituksista riviä Tracker_xxx.apk (xxx = ohjelman versionumero). Lataukset löytyvät myös avaamalla ohjelma nimeltä Lataukset (ainakin Samsung-puhelimissa)
    8. Seuraavaksi laite kysyy “Haluatko asentaa tämän sovelluksen?” Valitse “Asenna”.
    Jos tässä kohtaa tuli teksti “Tiedostoa ei voi avata”, niin asennus täytyy tehdä Google Play -kaupan kautta.
    Jos asennusta aloittaessa tulee virhe “Pakettia jäsennettäessä tapahtui virhe.”, niin aloita asentaminen uudestaan.
    9. Asennuksen jälkeen laite ilmoittaa “Sovellus asennettu”.
    10. Käynnistä ohjelma valitsemalla “Avaa”.

  • Minulla on jo rekisteröintikoodi ja haluan siirtää sen uuteen puhelimeen, miten toimin?

    Rekisteröintikoodisi on ikään kuin Tracker-“henkilötunnus”. Jokaisella käyttäjällä on yksi identiteetti. Rekisteröintikoodi kannattaa pitää samana ja siirtää aina vanhasta puhelimesta toiseen, jolloin Tracker Live osaa palauttaa varmuuskopiosta uuteen puhelimeesi automaattisesti kaikki koirasi, kaverit, ryhmät kiintopisteet jne. Oma jakonimesikin pysyy samana. Näin ohjelman käyttö uudessa puhelimessa jatkuu sujuvasti eikä sinun tarvitse hakea kohteita uudelleen.

    Vanhassa puhelimessa mene lisenssit valikkoon:
    Tracker for Android:
    Kartalla ollessasi valitse > Valikko > Lisenssit

    Huom! Jos olet uudessa puhelimessa ottanut käyttöön koelisenssin on sinulle samassa yhteydessä luotu uusi “henkilötunnus” ja rekisteröintikoodi. Et voi olemassa olevan rekisteröintikoodin päälle antaa toista rekisteröintikoodia. Pura ensin tämä koelisenssin rekisteröinti ohjelmasta, käynnistä ohjelma uudelleen ja anna nyt vanhasta puhelimesta purkamasi rekisteröintikoodi.

    Huom! Jos puhelimesi on kadonnut tai et muutoin pysty itse purkamaan rekisteröintikoodia vanhasta puhelimesta, ota yhteys asiakastukeen tai Tracker Store kauppiaaseen. Ennen yhteydenottoa hae saataville mahdolliset tallessa olevat tiedot, kuten rekisteröintikoodi, vanhan puhelimen numero jne. Nämä helpottavat oikean reksiteröintikoodin löytämistä ja nopeuttavat asian selvittämistä.

  • Miten otan Nettikäyttöliittymän käyttöön?

    1. Jos sinulla on Tracker for Android / Tracker Hunter 3 -ohjelma niin voit käyttää samaa rekisteröintiä ja jakonimeä myös Nettikäyttöliittymässä, kunhan se ei ole samanaikaisesti päällä.
    2. Jos sinulla ei vielä ole lisenssiä, niin käy ostamassa se sivulta http://www.tracker.fi/fi/tuotteet/sovellukset/tracker-nettik%C3%A4ytt%C3…
    3. Jos sinulla on iPhone tai iPad niin salli evästeiden käyttö seuraavasti:
      iOS 8: napauttamalla Asetukset > Safari > Estä evästeet ja valitsemalla Salli aina
      Jos käytössä on iOS 7 tai aiempi, valitse Ei koskaan
    4. Kun olet ostanut lisenssin, mene selaimella osoitteeseen http://client.tracker.fi
    5. Valitse “Rekisteröidy”
    6. Syötä tiedot ja valitse “Rekisteröi”
    7. Valitse haluamasi jakonimi, näyttönimi ja katselijan salasana, jolla kaverit voivat seurata sinua
    8. Valitse “Rekisteröi”
    9. Kirjaudu palveluun valitsemalla “Kirjaudu”
    10. Kartta aukeaa ja kirjaudut Live-palveluun.
  • Mitä Oma riista yhteensopivuus tarkoittaa ja kuinka käytän sitä?

    Tracker for Android versio 3.0 ohjelmalla voi hakea suoraan Oma riista -palvelussa määritettyjä metsästysalueita ohjelmaan. Metsästysalue tulee haettaessa yhtenä kohteena ohjelmaan, jonka voi edelleen jakaa oman metsästysseuran ryhmän kautta näkyväksi kaikille ryhmän jäsenille.

    OMA RIISTA – PALVELU

    Oma riista -palvelu on riistahallinnon sähköinen asiointipalvelu, jonka toteuttamisesta ja ylläpidosta vastaa Suomen riistakeskus. Järjestelmää hyödyntävät julkisessa riistakonsernissa Suomen riistakeskuksen lisäksi maa- ja metsätalousministeriö, Luonnonvarakeskus sekä Metsähallitus.

    Oma riista -palveluun rekisteröityminen ja sen käyttö on maksutonta. Oma riista -tunnusten luomiseksi tarvitset vain henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen sekä matkapuhelinnumeron.

    Vuoden 2016 keväällä Oma riista -palvelu laajeni siten, että metsästysseurojen toimihenkilöt voivat helposti määritellä ja ylläpitää metsästysalueensa palvelussa. Lisäksi palvelusta on mahdollista tulostaa karttoja esimerkiksi lupahakemuksen liitteeksi.

    Seuraavista ohjeista löytyy lisäapua rajojen hakemiseen Oma riista palveluusta Tracker for Android ohjelmaan. Myös Nettikäyttöliittymässä ja Tracker Hunter for iPhone ohjelmissa on sama toiminto, joka löytyy +:n alta Kohteet valikon oikeassa ylälaidassa.

    ·       Lyhyt diasarja Oma riista -rajojen lisäämiseksi ohjelmaan

    ·       Lyhyt diasarja Tracker Ryhmän luomisesta, siihen liittymisestä ja rajojen jakamiesta ryhmälle.

    ·       Pidempi video, jossa kerrotaan asiasta enemmän.

  • Oma Riista -alueiden tuonti ohjelmaan

    Mikäli et vielä ole tuonut metsästysalueitasi Oma Riistasta Tracker For Android -ohjelmaasi, tästä linkistä näet, kuinka helppoa ja vaivatonta se on.  https://youtu.be/i9ENNY9GKZg

  • Miksi panta ei yhdisty Live-palveluun?

    Tässä yleisimpiä syötä miksi panta ei yhdisty Live-palveluun:

    1. Pannassa ei ole Live-seurantaa asetettuna
    Aseta pantaan päälle Taustaseuranta:
    Valitse Kohteet -> <koiran nimi> -> Seurannat ja hälytykset -> Aloita seuranta -> Taustaseuranta -> OK
    Tulee ilmoitus:
    “Lähetetään seurantapyyntö Tracker Live -palvelun kautta”
    Jos kohde ei ole yhdistettynä Tracker Live -palveluun tulee ilmoitus:
    “Kohde ei ole yhdistettynä. Lähetetäänkö seurannan aloituspyyntö tekstiviestillä?”
    Vastaa “Kyllä”
    Kun taustaseuranta on päällä niin panta kirjautuu aina Live-palveluun kun käynnistät sen ja panta alkaa lähettämään paikkaa minuutin välein.
    Kun tarvitset tiheämpää seurantaa niin käytä Taustaseurannan rinnalla Reaaliaikaseurantaa, joka on päällä vain valitsemasi ajan.
    Taustaseurantaa ei tarvitse koskaan lopettaa,
    ellet halua käyttää pelkästään tekstiviestiseurantaa.
    2.     Laitteen operaattoria ei ole asetettu SIM-kortin vaihtamisen jälkeen
    Valitse Kohteet -> <koiran nimi> -> Live- ja näyttöasetukset -> Valitse operaattorin maa -> Valise operaattori -> Vaihda
    3.     Laitteen SIM-kortilta on estetty data-yhteyden käyttö
    -Pyydä operaattoriasi sallimaan data-yhteys
    4.     Laite on virransäästötilassa.
    Aseta pantaan täysi teho (tai uusilla pannoilla Tracker Smart) seuraavasti:
    Valitse Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Asetuskomennot > Aseta GPS/GSM tehot > Täysi teho
    5.     Laitetta ei ole rekisteröity Live-palveluun
    6.     Laitteessa ei ole SIM-korttia tai se on väärin asetettu
    7.     Laite ei ole päällä

    Ohjeet on kirjoitettu Tracker for Android -ohjelmalle.

  • Miksi pannan Live-paikkatiedossa on katkoksia?

    Jos panta ei yhdisty Live-palveluun (näkyy ohjelmassa “Ei kirjautuneena”), lue ensin usein kysytty kysymys:
    Miksi panta ei yhdisty Live-palveluun?

    1. Pannan GSM- tai GPS-signaali on heikko

    Kun koira on asetettu näytettäväksi kohteeksi niin ohjelman karttanäytöllä oikeassa ylänurkassa kolme palkkia, joista kaksi ensimmäistä tulisi olla vihreänä tai vähintään keltaisena.

    1. Vasemmanpuoleinen palkki kertoo satelliittien määrän
    2. Toinen palkki kertoo GSM signaalin voimakkuuden, jonka tulisi olla 10 tai yli, jotta Live-palvelu toimii ilman katkoja
    3. Kertoo montako prosenttia laitteessa on akkua jäljellä

    Samat asiat näkee myös Tracker for Android -ohjelmassa valitsemalla karttanäytöllä ollessa:

    Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <Koiran nimi> > Tiedot

    2. Pannan A-GPS-lataus ei ole päällä tai se on epäonnistunut

    Onko pannalla A-GPS-lataus päällä?

    Tracker for Android -ohjelmassa voit asettaa sen päälle seuraavasti:

    Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <Koiran nimi> > Asetuskomennot > Aseta A-GPS-tila > Lataus vanhentuessa

    Tämän jälkeen käynnistä paikannin uudelleen. Ohjelmasta käsin voit tehdä sen seuraavasti:

    Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <Koiran nimi> > Asetuskomennot > Käynnistä paikannin uudelleen

    Uudelleenkäynnistyksen jälkeen panta yrittää ladata A-GPS-dataa, joka auttaa pantaa löytämään paikkansa nopeammin.

    3. Laite on virransäästötilassa

    Jos näyttää siltä että panta käy vain välillä päällä, saattaa se olla virransäästötilassa.

    Aseta pantaan täysi teho (tai uusilla pannoilla voit käyttää myös Tracker Smart -tilaa) seuraavasti:
    Valitse Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <Koiran nimi> > Asetuskomennot > Aseta GPS/GSM tehot > Täysi teho

  • Miksi koiran paikkatiedon ikä ei nollaannu tai on kokoajan nolla?

    Puhelimen kellonaika ei ole sama kuin pannalta tuleva GPS-aika.

    Ratkaisu:

    Aktivoi ohjelmassa Oman Paikan paikannus

    1. Avaa ohjelma
    2. Valitse “Valikko” -> “Asetukset
    3. Tarkista että kohdassa “GPS” on rasti tai teksti “Päällä”

    ​Tällä korjataan puhelimen kellonaika GPS-aikaan.

    Kun Oman paikan paikkatieto on päivittynyt kymmenen kertaa niin pitäisi alkaa sekuntien juosta.

    Jos koiran paikkatiedon ikä on nolla jatkuvasti, näistä toimista huolimatta ja on sitä myös muista ohjelmista katsottuna, niin todennäköisesti koiran paikannin lähettää virheellistä aikaa. Tässä tapauksessa ole yhteydessä huoltoon.

  • Oma paikka ei päivity kartalle, mitä teen?

    Vie laite ulos, GPS-paikka ei päivity sisätiloissa.

    Tarkista laitteen asetukset ja tarkista ohjelman asetukset seuraavasti:

    Seuraavat ohjeet on tehty Android 2.3.6 -käyttöjärjestelmällä, muissa voi joutua tekemään hieman eri tavalla.

    1.     Avaa laitteen valikko

    2.     Valitse “Asetukset

    3.     Valitse “Sijainti ja suojaus

    4.     Varmista, että rastit ovat kohdissa “Käytä langattomia verkkoja” sekä “Käytä GPS-satelliitteja

    5.     Palaa takaisin  laitteen valikkoon

    6.     Avaa Tracker for Android

    7.     Paina valikkonäppäintä (fyysinen näppäin “Koti” ja “Takaisin”-painikkeiden vieressä)

    8.     Valitse “Asetukset

    9.     Tarkista että kohdassa “GPS” on rasti

    10.  Valitse “GPS päivitysväli aktiivisena

    11.  Valitse “5s“, jolloin paikannus tehdään 5 sekunnin välein. Voit myös valita “1s“, jolloin paikannetaan 1 sekunnin välein. “0s” on nopein ja tehokkain paikannusväli, mutta syö myös eniten virtaa. Joissakin puhelinmalleissa tämä on ainut kunnolla toimiva vaihtoehto (Samsung Xcover III)

    12.  Palaa kartalle “Takaisin” -painikkeella

    13.  Valitse “Kohteet

    14.  Paina tekstin “Oma Paikka” vasemmalla puolella olevasta Oman Paikan ikonista

    15.  Oma Paikka asetetaan näytettäväksi kohteeksi kartalle ja siihen keskitetään

    16.  Laitteen tilapalkissa pitäisi näkyä tähtäin, jonka keskellä välkkyy valkoinen ympyrä

    17.  Kun tähtäimen keskellä oleva valkoinen ympyrä ei enää välky, vaan pysyy kokoajan näkyvissä on GPS-paikka löytynyt

    18.  Yläpalkin juoksevan ajan pitäisi päivittyä lähelle nollaa sekuntia kun paikka on löytynyt. Muidenkin yläpalkin tietojen pitäisi päivittyä.

  • Miten aktivoin lisenssikoodin/jatkoajan ohjelmassa?

    1. Avaa Tracker -ohjelma
    2. Valitse Valikko Lisenssit Aktivoi Lisenssikoodi
    3. Syötä lisenssikoodi (Huom! Lisenssikoodi sisältää vain kirjaimia. Isot ja pienet kirjaimet tulee syöttää oikein.)
    4. Valitse Ok​
    5. Tarkista että tiedot päivittyivät Lisenssit-valikkoon
  • Ostos Google Play:n kautta ei tullutkaan puhelimeen, mitä tehdä?

    Jos ostos Google Play:n kautta ei tullutkaan puhelimeen tee seuraavasti.

    1. Avaa Lisenssit valikko
    2. Avaa Osta valikko

    Tämän jälkeen puhelin yrittää aktivoida tekemäsi ostoksen automaattisesti uudelleen.

    Tarkasta sen jälkeen päivittyikö Lisenssit-valikkoon päivämäärä tai muutoin ostamasi tuote.

  • Voinko seurata Ultrapoint-paikantimia ja -ohjelmia?

    Voit seurata Live-palvelun kautta myös Ultrapoint-paikantimia ja ohjelmia Tracker for Android -ohjelmalla.

    Tarvitset:

    1.     Tracker for Android -ohjelman puhelimeesi (versio 1.23, julkaistu 3.2.2014 tai myöhemmin.)

    2.     Siihen voimassa olevan Tracker-lisenssin

    3.     Lisäksi tarvitset Ultrapoint-seurantalisenssin (29 euroa/vuosi), jonka saat hankittua lähimmältä Tracker Store -jälleenmyyjältäsi tai Tracker-verkkokaupasta.

    Käyttö:

    1.     Ota Ultrapoint-seuranta käyttöön, syöttämällä lisenssi Lisenssit-valikkoon > Aktivoi lisenssi -valinnalla.

    2.     Lisää Ultrapoint-laite ohjelmasi kohteet valikossa oikeasta yläkulmasta “+”:n takaa avautuvasta valikosta, “Hae Ultrapoint” -palvelusta -toiminto

    3.     Hae laite Ultrapoint-palvelusta puhelinnumerolla ja salasanalla, jotka saat Ultrapoint -laitteen omistajalta.

    4.     Anna laitteelle haluamasi nimi ja ikoni.

    5.     Tämän jälkeen laite näkyy ohjelmassasi aivan kuin Tracker laitekin.

    Huomaa:

    Et voi ohjata Ultrapoint-laitteita vaan ainoastaan seurata niitä.

  • Mikä on helppo tila ohjelmassa?

    Helppo tilassa ohjelmassa on käytössä vain paikannuksessa tarvittavat perustoiminnot. Et voi vahingossa mennä muuttamaan pannan asetuksia tai salasanoja. Suosittelemme peruskäyttäjille pitämään helppo tilan päällä.

  • Miten TrackerSIM toimiii?

    TrackerSIM on prepaid liittymä, joka toimii Suomessa Soneran tai DNA verkossa. Käynnistettäsessä panta valitsee panta sen verkon, jolla on parempi kuuluvuus. Voit milloin vain tarkistaa TrackerSIM kortillasi käytössä olevan ”saldon” Tracker for Anrdoid 2.0 ohjelmasta.

  • Mitä hyötyä on TrackerSIM kortista?

    • TrackerSIM kortilla saat käyttöösi Suomessa Soneran ja DNA:n verkkojen peittoalueen (vain jompi kumpi kerrallaan).
    • TrackerSIMissä ei ole kuukausimaksua. Maksat vain käytöstä, panta on aina käyttövalmis.
    • Näet helposti ohjelmasta saldon, saldoa helppo lisätä ohjelmasta.
    • Voit myös helposti viedä pannan ulkomaille, EU-maissa käyttö maksaa saman verran kuin Suomessa, ja monissa muissakin maissa se on edullista.
  • Paljonko TrackerSIM kortin käyttö maksaa?

    • Normaali keskimääräinen jahtipäivä 0,20-0,50€ / päivä.
    • Datan yli kulkeva Tracker Live-paikannus on erittäin edullista TrackerSIMillä.
    • Tekstiviestit pannasta ovat normaalihintaisia ja verrattain kalliita 0,06€/kpl.
    • Soittaminen pantaan on ulkomaanpuhelu Viroon ja puhelun hinta riippuu operaattorisi hinnoittelusta.
  • Tuleeko TrackerSIMistä lisäkuluja jos panta "joutuu" Ruotsin tai Venäjän verkkoon?

    TrackerSIM toimii käytännössä samalla kustannuksella Suomessa kuin ulkomailla. TravelSIM on Suomessakin toimittavaan Virolaiseen operaattoriin nähden roaming-tilassa.

  • TrackerSIM - operaattoriasetukset

    Jos käytät Tracker-SIM :iä jossain muussa laitteessa kuin koiranpannassa, esimerkiksi matkapuhelimessa tai riistakamerassa, niin kyseinen laite saattaa kysellä tarkempia operaattoriasetuksia Tracker-SIM :lle.
    Tässä olisi listan muodossa yleisimmät joita eri laitteet saattavat kysellä, mutta jos jotain jota tarvitset ei alla näkyvältä listalta löydy, niin voit kokeilla jättää sen kohdan tyhjäksi (ei välttämättä pakollinen kenttä)
    —-
    Kyseessä on virolainen operaattori, joten maatunnukset ovat:
    MCC = 248

    MNC = 04
    MMS asetukset:
    Access point name (APN): send.ee (DNA-TELIA kortille) internet (DNA-ELISA – kortille)

    Server: http://mms.emt.ee/servlets/mms

    Proxy: 217.71.32.82 port 8080
    Huom! MMS viestejä voi lähettää ainoastaan TrackerSIM liittymästä TrackerSIM liittymään (tai TravelSIM liittymästä TravelSIM liittymään) tai sähköpostiin.
    —-
    APN-asetukset:
    DNA+Sonera Tracker-SIM

    – APN: send.ee

    – Account: ei mitään (jos välttämättä vaaditaan, niin laita oman SIM-korttisi liittymänumero muodossa 3721234567)

    – Password: ei mitään
    DNA+Elisa TrackerSIM

    – APN: internet

    – Account: ei mitään (jos välttämättä vaaditaan, niin laita oman SIM-korttisi liittymänumero muodossa 3721234567)

    – Password: ei mitään
    Huom! TrackerSIM ei toimi operaattorilukituissa puhelimissa.
    Joissain Samsung, LG, HTC ja Apple iPhonessa voi vaatia yhteensopivuustilan käyttöönoton:
    – Avaa”TravelSIM valikko”

    – Valitse “Asetukset”

    – Vastaa kehoitteeseen “Kyllä” tai “Ok”

    – Näppäile “1101” ja valitse “Kyllä” tai “Ok”

    – Näytölle tulee: “CC OptionX: ON” ja valitset jälleen “Kyllä” tai “Ok”

    – Käynnistä puhelimesi uudestaan

    – Tee testisoitto johonkin numeroon

    Kun haluat yhteensopivuustilan pois päältä, toimi kuten äskeisessä ohjeessa, mutta näppäle “1102” tuon “1101” sijaan.
    TrackerSIM – liittymällä soittaminen:
    Soittaminen TrackerSIM-kortilla onnistuu kun muistaa laittaa maatunnuksen sen puhelinnumeron eteen johon on soittamassa, eli suomalaisiin numeroihin +358 ja nolla pois varsinaisen puhelinnumeron edestä.
    Joissain vanhemmissa (yli 5v ikää) puhelimissa voi vaatia vielä tuon maatunnuksen eteen:

    *146*+3585012345678# ja “Soita”

    tai

    *146*003585012345678# ja “Soita”
    Jos joku haluaa soittaa sinulle, niin hänen tulee käyttää joko oman operaattorinsa tai muun palveluntajoajan ulkomaansoittosarjanumeroa varsinaisen puhelinnumerosi etuliitteenä.
    Esimerkiksi jos yrität soittaa Tracker-SIM liittymään DNA:n verkosta ja ilmoittaa, että soittaminen on estetty:

    http://www.tracker.fi/fi/tuki/ukk/DNA-TrackerSIM-puhelu-estetty

  • Mitä tehdä jos soitan puhelimella jossa on DNA-liittymä, laitteeseen jossa on Tracker SIM ja tulee vastaus "puhelu estetty"?

    DNA on estänyt puhelut joihinkin virolaisiin numeroihin, minkä vuoksi joihinkin Tracker SIM -kortilla varustettuihin laitteisiin soitettaessa DNA-liittymän omaavista puhelimista puhelu ei kytkeydy, vaan tulee vastaus “Puhelu estetty” tms.

    Tälle on olemassa kiertotie.

    DNA käyttäjät

    • Jos soitat pannalle niin tee puhelinmuistioon itsellesi pannan numero valmiiksi, jossa + puhelinnumeron edessä on korvattu numerolla 990
    • Ohjelmassa sitä ei saa olla laitettuna, eli siellä numeron edessä täytyy olla +

    Esimerkki:

    • Laitteessa olevan Tracker SIM -kortin puhelinnumero: +37281xxxxxx
    • Aseta Tracker-ohjelmaan: +37281xxxxxx
    • Aseta DNA -liittymän omaavan puhelimen puhelinmuistioon: 99037281xxxxxx
  • Milloin maastokarttoja / ilmakuvia päivitetään?

    Päivitykset riippuvat käytettävästä palveluntarjoajasta.

    Kun ohjelman karttanäkymässä painaa + tai – -nappia niin hetken aikaa näytöllä näkyy kartan nimi.

    Jos nimessä lukee “MML” niin se ladataan suoraan Maanmittauslaitoksen palvelimelta ja kartta on uusinta mitä on saatavilla.

    Lisätietoa:
    http://www.maanmittauslaitos.fi/kartat/kartoitus/maanmittauslaitoksen-ma…

    Ilmakuvat

    Ilmakuvat ladataan suoraan Maanmittauslaitoksen palvelimelta ja he vastaavat niiden päivityksistä.

    Lisätietoa:
    http://www.maanmittauslaitos.fi/kartat/ilmakuvat

  • Mistä löydän rekisteröintikoodin, jakonimen, tai omistajan / katselijan salasanan?

    Oman laitteen tiedot (Rekisteröintikoodi, jakonimi ja katselijan salasana)

    Tracker for Android: Ohjelman valikko (valikko nappi tai toimintopalkin oikeassa reunassa 3 pistettä) > Tietoja

    client.tracker.fi: Ohjelman valikko (valikkopalkin oikeassa reunassa 3 pistettä) > Lisenssit (rekisteröintikoodi), Oma paikka > Asetujkset (Jakonimi ja Katselijan salasana)

    Koiralaitteen tiedot

    Tracker for Android: Koiran valikko (Klikkaa koiran nimeä) > Live- ja näyttöasetukset

    client.tracker.fi: Koiran valikko (Klikkaa koiran nimeä) > Asetukset

    Muut keinot

    Rekisteröintikoodi voi olla annettu paperilla sinulle oston yhteydessä tai toimitettu sinulle sähköpostitse. Jakonimet ja salasanat voivat löytyä käsin kirjoitettuna käyttöohjeeseen tms.

    Emme anna tietoturvasyistä sähköpostitse laitteiden jakonimiä, rekisteröintikoodeja, salasanoja, eikä mitään muutakaan yksilöivää tietoa. Mikäli sinulla on sellainen hukassa, soita asiakastukeen: 0600-414610,  käy jälleenmyyjällä tai huollossa.

  • 35. Ohjelma kertoo, että karttaruudut ovat loppuneet, vaikka minulla on ilmainen kartanlatausoikeus Suomesta ja lisenssi on voimassa

    Kokeile seuraavia:

    1. Avaa kartalla valikko ja valitse “Asetukset”.
    2. Tarkista että kohdassa “Maa” on valittuna Suomi.
    3. Tarkista että kohta “Kartanlataus” on sallittu tai siinä on teksti “Päällä”.
    4. Paina kartalla + ja – -nappien välissä olevasta napista ja valitse Karttatyypiksi “Maastokartta ja ilmakuva (Suomi)”

    5. Paina – nappia useampaan kertaan niin että olet maailmankartalla. Siirrä kartta Suomen kohdalle ja paina siinä + -nappia.

  • Pannan haukkulaskuri näyttää liian vähän tai liian paljon haukkuja

    Haukunilmaisin ja haukkulaskuri

    Laitteessa on haukunilmaisin ja haukkulaskuri. Haukkulaskuri liittää jokaiseen paikkatietoviestiin tiedon haukun tiheydestä.

    Koiran haukun herkkyydelle on neljä asetusarvoa.

    Haukkulaskurin herkkyyssäätö tehdään seuraavasti:

    Tracker for Android: Valitse Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Asetuskomennot > Aseta haukkuääni

    Mikäli haukkulaskuri ei näytä oikein, kokeile toista haukkuäänen herkkyyttä.

    Koiran haukkutiheyden näet karttanäkymän yläpalkissa tai kohteen tiedoissa

    Tracker for Android: Valitse Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Tiedot

    Haukunilmaisin voi ottaa häiriöitä erilaisista häiriöäänistä, esimerkiksi risun raapaisuista. Mikäli häiriöitä on paljon, kannattaa koettaa muuttaa haukun herkkyyden asetusarvoa.

    Voit myös katsoa tiheyden viesteistä:

    Tracker for Android: Valikko > Viestit > Saapuneet > Paikkatietoviestit/Hälytykset

    Haukkuhälytys

    Laitteessa on myös haukku-/hiljaisuushälytys. Se lähettää ohjelmaan tekstiviestillä tiedon, jos koiran haukkutiheys on ylittänyt tai alittanut raja-arvon tiettynä seuranta-aikana.

    Haukkuhälytys asetetaan päälle seuraavasti:

    Tracker for Android: Valitse Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Seurannat ja hälytykset > Aseta hälytys > Haukkuhälytys > Anna haukun kesto ja tiheys > Ok

    Laite lähettää haukun alkamishälytyksen, mikäli haukkutiheyden keskiarvo ylittää asettamasi haukkutiheys-arvon asettamassasi ajassa.

    Koiran haukun päättyminen ilmoitetaan vastaavasti, kun haukkutiheys taas laskee alle asettamasi haukkutiheys-arvon asettamassasi ajassa.

    Mikäli haukkulaskuri ei näytä oikein, kokeile toista haukkuäänen herkkyyttä.

  • Kartta vaikuttaa epäselvältä

    Tracker for Android lähentää oletusasetuksena karttaa hieman. Karttaa voi myös itse lähentää. Kartan lähennyksen voit poistaa seuraavasti:

    Loitonna karttaa kahdella sormella nipistämällä niin kauan kuin loitonnus pysähtyy

    Tai

    Loitonna karttaa pitämällä kartan oikeassa reunassa olevaa – nappia pohjassa niin kauan kuin kartan loitonnus alkaa ja lopulta pysähtyy

  • Miten saan lopetettua pannalta puhelimeeni tulevat viestit?

    Jotkut tiedot tulevat pannalta tekstiviestitse puhelimeen. Mikäli sinulla on Tracker for Android -ohjelma, ohjelma näyttää viestit “tulkattuna”, mutta Tracker ohjelma ei voi enää poistaa viestejä saapuneet tekstiviestit kansiosta. Vanhemmissa Android versioissa ohjelma pystyi viestit poistamaan.

    Seuraavassa eriteltynä muutamia erityistapauksia, riippuen viestin sisällöstä:

    !TRG_01/01_50…

    Haukkuhälytys. Jos olet pannan omistaja ja sinulla on Tracker -ohjelma, ei viestistä tarvitse välittää. Mikäli tämä viesti tulee jostain muusta pannasta, vain sinä voit sen peruuttaa. Haukkuhälyytys lähetetään aina siihen numeroon josta se on asetettu, vaikka pantaan vaihdettaisiin SIM-korttikin. Luonnollisesti, jos pantaan on vaihdettu SIM-kortti, tulevat viestit sinulle numerosta jota et tunnista tutuksi. Peruuttaaksesi lähetyksen, lähetä pantaan tekstiviesti: ?TRG_50_0

    !TRG_01/01_0…

    Aluehälytys. Jos olet pannan omistaja ja sinulla on Tracker ohjelma, ei viestistä tarvitse välittää. Mikäli tämä viesti tulee jostain muusta pannasta vain sinä voit sen peruuttaa. Aluehälytys lähetetään aina siihen numeroon josta se on asetettu, vaikka pantaan vaihdettaisiin SIM-korttikin. Luonnollisesti jos pantaan on vaihdettu SIM-kortti tulevat viestit sinulle numerosta jota et tunnista tutuksi. Peruuttaaksesi lähetyksen, lähetä pantaan tekstiviesti: ?TRG_0_0

    !CNF_01/01_0340…

    AGPS ilmoitus. Lähetetään oletuksena sille joka on asettanut AGPS latauksen päälle. Jos pantasi on oma (G400FI, G500, G500FI, G1000 tai Supra) ja se on hankittu 2016 syksyllä tai olet päivittänyt 2016 syksyllä pantaan ohjelmiston, voit siirtyä käyttämään AGPS ilmoitusta datayhteyden yli. Tällöin panta ei lähetä tekstiviestillä tietoja. Muutoksen voit tehdä Tracker for Android ohjelmassa Klikkaa koiran nimestä >> Asetuskomennot >> Aseta AGPS tila. Valitse sieltä esim Lataa käynnistettäessä.

    Jos panta ei ole omasi tai panta on em. vanhempi, vastaa AGPS latausviestiin seuraavalla tekstiviestillä: ?CNF_01/01_0347_0__
    Huomaa että 0:n jälkeen on kaksi kappaletta alaviivaa “_”

    Muussa tapauksessa

    Omistajan aloittaessa uudelleen saman toiminnon jota hän teki, siirtyvät viestinlähetykset automaattisesti hänen numeroon. Jos sinulla on epäilys että pantasi lähettää viestejä tuntemattomaan paikkaan niin peruutukset voidaan tehdä myös Tracker tuesta 0600-414310 tai lähettämällä panta huoltoon uudelleenohjelmoitavaksi.

  • Kuinka "resetoida" Tracker-ohjelma mahdollisissa ongelmatilanteissa?

    Jos ohjelma menee hitaaksi, ei käynnisty (jumiutuu käynnistykseen, esim 100% kohdalle), se ei avaa karttaa tai jotain muuta vastaavaa, voi syynä tähän olla puhelimen ohjelman tietojen tallettamiseksi tekemän tietokannan sekoaminen. Näin voi käydä jos ohjelma sammuu yhtäkkiä vaikka pariston irtoamisen johdosta.

    Ongelman korjaamiseksi voit koettaa “factory reset” toimintoa, joka nollaa tietokannan ja palauttaa oletusasetukset ohjelmaan, jonka jälkeen ohjelma lataa automaattisesti asetukset palvelimella olevasta varmuuskopiosta sekä puhelimen muistikortilla olevista tiedostoista.

    Resetointi on turvallinen, normaalisti se ei kadota karttoja eikä muutakaan oleellista tietoa ohjelmasta.

    Tracker for Android: Sulje Tracker -sovellus ennen tietojen tyhjentämistä. Tyhjennä ohjelman tiedot: Puhelimen asetukset > Sovellukset > Hallitse sovelluksia > Tracker > Tyhjennä tiedot

    Mikäli olet epävarma resetoinnin tekemisessä tai jostain syystä et saa ohjelmaa päälle resetoinnin jälkeen, auttaa Tracker asiakastuki mielellään sinua ongelmassasi, katso yhteystiedot Tuki-sivulta.

  • Miksi livekohteen salasanan vaihdon jälkeen kohteen vanha salasana toimii yhä?

    Tracker livepalveluun tehdyt salasanojen muutokset päivittyvät palvelimelle lopullisesti vasta yöllä klo 3.

  • Mitä hyötyä ryhmästä on?

    Ryhmän sisällä “kaikki näkevät kaiken”. Liittyessäsi ryhmään näet automaattisesti kaikki ryhmään kuuluvat jäsenet, koirat, aluerajat sekä passipaikat. Ryhmään liittyminen on nopeaa ja helppoa, valitset komennon “liity ryhmään” ja annat ryhmän jakonimen sekä salasanan ja olet heti tilanteen tasalla.
    Tracker suosittelee ryhmän perustamista kaikille jahtiporukoille – “yhdessä koet enemmän”.

  • Onko ryhmän koolla väliä? Montako kaveria tai koiraa ryhmässä voi olla?

    Yhdessä ryhmässä voi olla noin 280 passimiestä ja koiraa.
    Ryhmiä voi olla puhelimessa monta.

  • Miten saan koordinaatit näkyviin?

    Koordinaatit saa näkyviin kartan alareunaan, kun muuttaa seuraavaa asetusta:
    Valikko > Asetukset > Näytettävät tiedot > “Laita rasti kohtaan Koordinaatit” > Ok

    Asetuksista voit myös valita koordinaattijärjestelmän:
    Valikko > Asetukset > Koordinaattijärjestelmä > “Valitse haluamasi koordinaattijärjestelmä”

  • Tracker SIM ja UP :n panta - Miten ostan ja lisään saldoa Tracker SIM:lle?

    Tarvitset käyttäjätunnukset tracker.fi sivustolle ja pitäisi olla tiedossa myös sen TrackerSIM:n liittymänumero, jolle saldoa on tarkoitus lisätä.
    Jos tracker.fi sivustolle ei ole entuudestaan käyttäjätunnuksia, niin ne voi käydä luomassa tältä kirjautumissivulta löytyvän “Uusi asiakas” > “Luo käyttäjätili” – painikkeen kautta:

    http://www.tracker.fi/fi/kayttaja/login
    Kirjaudu sisään tracker.fi sivustolle ja sen jälkeen avaa Tuotteet > TrackerSIM – tuotesivu:

    http://www.tracker.fi/fi/tuotteet/trackersim/tracker-sim
    Tältä sivulta voit “Osta” – painikkeen kautta ostaa lisäsadoa ja saat ostoksen lopuksi sähköpostiisi tilausvahvistuksen, jossa on pitkä numerosarja (aktivointikoodi) jolla voit aktivoida ostamasi lisäsaldon käyttöön liittymällesi.
    Saldoa voi ostaa myös TrackerSIM – manager sivuston kautta.
    Tuon TrackerSIM – tuotesivun alalaidasta löytyy ohjeita ja myös suora linkki TrackerSIM Manager – työkaluun:

    http://www.tracker.fi/mytrackersim
    Kun TrackerSIM Manager avautuu, niin:
    1. Klikkaa punaista painiketta: “Lisää TrackerSIM”

    2. Valitse maa: Finland

    3. Laitetyyppi: Others (jos esim. UP:n panta)

    4. Kirjoita vielä kerran laitetyyppi sen omalle rivilleen: Others

    5. Klikkaa: “Lisää”
    Tämän jälkeen TrackerSIM laite + liittymä näkyvät omana tuoterivinään ja sen tuoterivin lopussa on euron merkki jota klikkaamalla pääset syöttämään ostamasi lisäsaldon aktivointikoodin käyttämällesi TrackerSIM liittymälle.

Tracker Oy/Huolto

Kauppiaantie 30

90460 Oulunsalo

www.tracker.zwr.fi

23.05.2018

HUOLTOLOMAKE

Lähetä laitteet postissa osoitteeseen

Tracker Oy/Huolto

Kauppiaantie 30

90460 Oulunsalo

Tulosta tämä lomake pakettiin mukaan. Toimituskulut ovat 19€, ellei kyseessä ole takuukorjaus.


Customer Informations

 

Nimi

Osoite

Puhelinnumero

Sähköposti

Billing Informations

 

Nimi

Osoite

Puhelin


Product Informations

 

Tuotteen nimi

Korjaustyyppi

Viite

Osto päivä

Takuu

SIM-kortti

Laturi

Selitys