Background Image

TUKI

Responsive image

TUKI

TUKI

UKK
HUOLTO
KÄYTTÖOHJEET
TravelSim
  • Miten asennan ohjelman puhelimeen?

    Voit asentaa ohjelman puhelimeesi joko Google Playn kautta tai lataamalla sen nettiselaimella. Tracker-verkkokaupasta tai jälleenmyyjältä ostettu rekisteröintikoodi toimii samoin, olipa ohjelmasi asennettu kumpaa kautta tahansa. Ainut ero ohjelmissa on maksamistavassa, jos haluat ostaa jatkon suoraan ohjelmasta, sekä automaattisessa päivityksessä. Voit vapaasti korvata toisen asennustavan toisella ilman toiminnan keskeytymistä.

    Asentaminen Google Play:n kautta
    Katso asennusvideo
    Asentaminen Google Play:n kautta vaatii rekisteröitymisen Google Play kaupan palveluihin, mutta toisaalta sen jälkeen ohjelman päivitykset tapahtuvat automaattisesti. Jos syötät luottokortin Play-kauppaan, voit ostaa jatkoajan erittäin helposti.
    – Avaa Google Play -kauppa puhelimessasi tai tietokoneellasi. Jos avaat tästä linkistä, avautuu suoraan oikea sivu. Jos avaat Play-kaupan puhelimella, niin nopea tapa hakea ohjelma on käyttää hakusanaa “tracker hunter
    – Lataa ja asenna ohjelma
    Päivittäminen Google Play:n kautta
    – Jos olet asentanut Tracker for Androidin Google Play -kaupasta ja sallinut automaattiset päivitykset, niin ohjelma päivittyy automaattisesti.
    – Jos automaattiset päivitykset eivät ole sallittuna, niin voit päivittää seuraavasti:
    Avaa Google Play -ohjelma, valitse Valikko > Omat sovellukset > Tracker > Päivitä
    Asentaminen tai päivittäminen puhelimen nettiselaimella
    Voit asentaa ohjelman myös lataamalla sen puhelimen nettiselaimella puhelimeesi ja suorittamalla asennustiedoston. Tällöin sinun ei tarvitse olla rekisteröitynä Googlen palveluihin ja voit käyttää maksutapoina luottokortin lisäksi myös verkkopankkeja. Ohjelman uusista versioista tulee päivitysilmoitukset puhelimeesi, jotka sinun tulee itse ladata ja asentaa. Google Play palvelun kaltaista automaattiasennusta ei ole tässä vaihtoehdossa mahdollista tehdä.
    Jos sinulla on uusi Android 4.x -laite niin voi olla että asentaminen Trackerin sivulta ei toimi. Tällöin asennettaessa tulee ilmoitus “Tiedostoa ei voi avata”. Siinä tapauksessa asentaminen ja päivittäminen tulee tehdä Google Play -kaupan kautta.
    (Esimerkkipuhelimena Samsung Galaxy xCover Android 2.3.6 -käyttöjärjestelmällä, Android 4.x -laitteissa asentaminen voi mennä hieman eri tavalla.)

    1. Jos asennat ensimmäistä kertaa, niin salli muiden kuin myytävien sovellusten asennus puhelimen asetuksista.
    Asetukset > Sovellukset > Tuntemattomattomat lähteet
    2. Avaa puhelimen selain
    3. Mene osoitteeseen www.tracker.fi/lataa
    4. Lataa ohjelma painamalla “Lataa Nyt!” -painiketta
    5. Laitteen tilapalkissa tulisi näkyä lataus-ikoni.
    6. Laajenna tilapalkki painamalla sormella tilapalkin kohdalta ja liu’uttamalla sormea alaspäin, pitäisi näkyä kohta jossa ladataaan Tracker_xxx.apk -asennuspakettia.
    7. Kun lataus on suoritettu loppuun, aloita ohjelman asentaminen painamalla tilapalkin ilmoituksista riviä Tracker_xxx.apk (xxx = ohjelman versionumero). Lataukset löytyvät myös avaamalla ohjelma nimeltä Lataukset (ainakin Samsung-puhelimissa)
    8. Seuraavaksi laite kysyy “Haluatko asentaa tämän sovelluksen?” Valitse “Asenna”.
    Jos tässä kohtaa tuli teksti “Tiedostoa ei voi avata”, niin asennus täytyy tehdä Google Play -kaupan kautta.
    Jos asennusta aloittaessa tulee virhe “Pakettia jäsennettäessä tapahtui virhe.”, niin aloita asentaminen uudestaan.
    9. Asennuksen jälkeen laite ilmoittaa “Sovellus asennettu”.
    10. Käynnistä ohjelma valitsemalla “Avaa”.

  • Minulla on jo rekisteröintikoodi ja haluan siirtää sen uuteen puhelimeen, miten toimin?

    Rekisteröintikoodisi on ikään kuin Tracker-“henkilötunnus”. Jokaisella käyttäjällä on yksi identiteetti. Rekisteröintikoodi kannattaa pitää samana ja siirtää aina vanhasta puhelimesta toiseen, jolloin Tracker Live osaa palauttaa varmuuskopiosta uuteen puhelimeesi automaattisesti kaikki koirasi, kaverit, ryhmät kiintopisteet jne. Oma jakonimesikin pysyy samana. Näin ohjelman käyttö uudessa puhelimessa jatkuu sujuvasti eikä sinun tarvitse hakea kohteita uudelleen.

    Vanhassa puhelimessa mene lisenssit valikkoon:
    Tracker for Android:
    Kartalla ollessasi valitse > Valikko > Lisenssit

    Ota talteen 8 merkkiä pitkä rekisteröintikoodisi. Huomioi myös mitkä kirjaimet ovat isoja ja mitkä pieniä. Numeroita ei rekisteröintikoodissa ole. Varmista, että lisenssin voimassaoloaikaa on vielä jäljellä.

    Jos haluat ottaa talteen myös puhelimesi käyttämän jakonimen, niin sen löydät Karttanäkymä > Kohteet > Oma paikka > Live- ja näyttöasetukset > Jakonimi

     

  • Miten otan Nettikäyttöliittymän käyttöön?

    1. Jos sinulla on Tracker for Android / Tracker Hunter 3 -ohjelma niin voit käyttää samaa rekisteröintiä ja jakonimeä myös Nettikäyttöliittymässä, kunhan se ei ole samanaikaisesti päällä.
    2. Jos sinulla ei vielä ole lisenssiä, niin käy ostamassa se sivulta http://www.tracker.fi/fi/tuotteet/sovellukset/tracker-nettik%C3%A4ytt%C3…
    3. Jos sinulla on iPhone tai iPad niin salli evästeiden käyttö seuraavasti:
      iOS 8: napauttamalla Asetukset > Safari > Estä evästeet ja valitsemalla Salli aina
      Jos käytössä on iOS 7 tai aiempi, valitse Ei koskaan
    4. Kun olet ostanut lisenssin, mene selaimella osoitteeseen http://client.tracker.fi
    5. Valitse “Rekisteröidy”
    6. Syötä tiedot ja valitse “Rekisteröi”
    7. Valitse haluamasi jakonimi, näyttönimi ja katselijan salasana, jolla kaverit voivat seurata sinua
    8. Valitse “Rekisteröi”
    9. Kirjaudu palveluun valitsemalla “Kirjaudu”
    10. Kartta aukeaa ja kirjaudut Live-palveluun.
  • Mitä Oma riista yhteensopivuus tarkoittaa ja kuinka käytän sitä?

    Tracker for Android versio 3.0 ohjelmalla voi hakea suoraan Oma riista -palvelussa määritettyjä metsästysalueita ohjelmaan. Metsästysalue tulee haettaessa yhtenä kohteena ohjelmaan, jonka voi edelleen jakaa oman metsästysseuran ryhmän kautta näkyväksi kaikille ryhmän jäsenille.

    OMA RIISTA – PALVELU

    Oma riista -palvelu on riistahallinnon sähköinen asiointipalvelu, jonka toteuttamisesta ja ylläpidosta vastaa Suomen riistakeskus. Järjestelmää hyödyntävät julkisessa riistakonsernissa Suomen riistakeskuksen lisäksi maa- ja metsätalousministeriö, Luonnonvarakeskus sekä Metsähallitus.

    Oma riista -palveluun rekisteröityminen ja sen käyttö on maksutonta. Oma riista -tunnusten luomiseksi tarvitset vain henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen sekä matkapuhelinnumeron.

    Vuoden 2016 keväällä Oma riista -palvelu laajeni siten, että metsästysseurojen toimihenkilöt voivat helposti määritellä ja ylläpitää metsästysalueensa palvelussa. Lisäksi palvelusta on mahdollista tulostaa karttoja esimerkiksi lupahakemuksen liitteeksi.

    Seuraavista ohjeista löytyy lisäapua rajojen hakemiseen Oma riista palveluusta Tracker for Android ohjelmaan. Myös Nettikäyttöliittymässä ja Tracker Hunter for iPhone ohjelmissa on sama toiminto, joka löytyy +:n alta Kohteet valikon oikeassa ylälaidassa.

    Lyhyt diasarja Oma riista -rajojen lisäämiseksi ohjelmaan

    Lyhyt diasarja Tracker Ryhmän luomisesta, siihen liittymisestä ja rajojen jakamiesta ryhmälle.

    Lyhyt video Tracker Ryhmän luomisesta

    Pidempi video, jossa kerrotaan asiasta enemmän.

  • Oma Riista -alueiden tuonti ohjelmaan

    Mikäli et vielä ole tuonut metsästysalueitasi Oma Riistasta Tracker For Android -ohjelmaasi, tästä linkistä näet, kuinka helppoa ja vaivatonta se on.  https://youtu.be/i9ENNY9GKZg

  • Miksi panta ei yhdisty Live-palveluun?

    Tässä yleisimpiä syötä miksi panta ei yhdisty Live-palveluun:

    1. Varmista että puhelimesi internet yhteys toimii ja saat paikkaa jostain muusta Tracker paikantimesta, Live merkkivalo palaa puhelimen yläosassa vihreänä. Jos puhelin ei yhdisty livepalveluun (Oma Paikka – ei kirjautuneena) niin käy nämä kohdat läpi puhelimestasi: https://www.tracker.fi/support/#question_35
    2. Varmista että on päällä ja virtaa ja panta ulkona
    3. Käynnistä tarvittaessa uudelleen, voit tehdä sen etänä asetuskomentojen kautta: Kohdevalikko > Klikkaa kohteen nimeä > Avautuvasta valikosta: Asetuskomennot
    4. Jos paikkaa ei tule, tarkista soittamalla pantaan että siihen on matkapuhelinyhteys
    5. Jos on, varmista www.tracker.fi sivuilta ja omalta operaattoriltasi että matkapuhelinverkossa ei ole häiriötä, jos ei ole yhteyttä niin panta joko ei ole päällä tai siinä tai SIM kortissa on vika tai laite on kuuluvuusalueen ulkopuolella
    6. Ellei nämä auta, voit kokeilla Palauta Vakioasetukset toimintoa: Kohdevalikko > Klikkaa kohteen nimeä > Avautuvasta valikosta: Asetuskomennot > Palauta vakioasetukset

    Ohjeet on kirjoitettu Tracker for Android -ohjelmalle.

     

  • Miksi pannan Live-paikkatiedossa on katkoksia?

    Jos panta ei yhdisty Live-palveluun (näkyy ohjelmassa “Ei kirjautuneena”), lue ensin usein kysytty kysymys:
    Miksi panta ei yhdisty Live-palveluun?

    1. Pannan GSM- tai GPS-signaali on heikko

    Kun koira on asetettu näytettäväksi kohteeksi niin ohjelman karttanäytöllä oikeassa ylänurkassa kolme palkkia, joista kaksi ensimmäistä tulisi olla vihreänä tai vähintään keltaisena.

    1. Vasemmanpuoleinen palkki kertoo satelliittien määrän
    2. Toinen palkki kertoo GSM signaalin voimakkuuden, jonka tulisi olla 10 tai yli, jotta Live-palvelu toimii ilman katkoja
    3. Kertoo montako prosenttia laitteessa on akkua jäljellä

    Samat asiat näkee myös Tracker for Android -ohjelmassa valitsemalla karttanäytöllä ollessa:

    Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <Koiran nimi> > Tiedot

    2. Pannan A-GPS-lataus ei ole päällä tai se on epäonnistunut

    Onko pannalla A-GPS-lataus päällä?

    Tracker for Android -ohjelmassa voit asettaa sen päälle seuraavasti:

    Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <Koiran nimi> > Asetuskomennot > Aseta A-GPS-tila > Lataus vanhentuessa

    Tämän jälkeen käynnistä paikannin uudelleen. Ohjelmasta käsin voit tehdä sen seuraavasti:

    Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <Koiran nimi> > Asetuskomennot > Käynnistä paikannin uudelleen

    Uudelleenkäynnistyksen jälkeen panta yrittää ladata A-GPS-dataa, joka auttaa pantaa löytämään paikkansa nopeammin.

    3. Laite on virransäästötilassa

    Jos näyttää siltä että panta käy vain välillä päällä, saattaa se olla virransäästötilassa.

    Aseta pantaan täysi teho (tai uusilla pannoilla voit käyttää myös Tracker Smart -tilaa) seuraavasti:
    Valitse Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <Koiran nimi> > Asetuskomennot > Aseta GPS/GSM tehot > Täysi teho

  • Miksi koiran paikkatiedon ikä ei nollaannu tai on kokoajan nolla?

    Puhelimen kellonaika ei ole sama kuin pannalta tuleva GPS-aika.

    Ratkaisu:

    Aktivoi ohjelmassa Oman Paikan paikannus

    1. Avaa ohjelma
    2. Valitse “Valikko” -> “Asetukset
    3. Tarkista että kohdassa “GPS” on rasti tai teksti “Päällä”

    ​Tällä korjataan puhelimen kellonaika GPS-aikaan.

    Kun Oman paikan paikkatieto on päivittynyt kymmenen kertaa niin pitäisi alkaa sekuntien juosta.

    Jos koiran paikkatiedon ikä on nolla jatkuvasti, näistä toimista huolimatta ja on sitä myös muista ohjelmista katsottuna, niin todennäköisesti koiran paikannin lähettää virheellistä aikaa. Tässä tapauksessa ole yhteydessä huoltoon.

  • Oma paikka ei päivity kartalle, mitä teen?

    Vie laite ulos, GPS-paikka ei päivity sisätiloissa.

    Tarkista laitteen asetukset ja tarkista ohjelman asetukset seuraavasti:

    Seuraavat ohjeet on tehty Android 2.3.6 -käyttöjärjestelmällä, muissa voi joutua tekemään hieman eri tavalla.

    1.     Avaa laitteen valikko

    2.     Valitse “Asetukset

    3.     Valitse “Sijainti ja suojaus

    4.     Varmista, että rastit ovat kohdissa “Käytä langattomia verkkoja” sekä “Käytä GPS-satelliitteja

    5.     Palaa takaisin  laitteen valikkoon

    6.     Avaa Tracker for Android

    7.     Paina valikkonäppäintä (fyysinen näppäin “Koti” ja “Takaisin”-painikkeiden vieressä)

    8.     Valitse “Asetukset

    9.     Tarkista että kohdassa “GPS” on rasti

    10.  Valitse “GPS päivitysväli aktiivisena

    11.  Valitse “5s“, jolloin paikannus tehdään 5 sekunnin välein. Voit myös valita “1s“, jolloin paikannetaan 1 sekunnin välein. “0s” on nopein ja tehokkain paikannusväli, mutta syö myös eniten virtaa. Joissakin puhelinmalleissa tämä on ainut kunnolla toimiva vaihtoehto (Samsung Xcover III)

    12.  Palaa kartalle “Takaisin” -painikkeella

    13.  Valitse “Kohteet

    14.  Paina tekstin “Oma Paikka” vasemmalla puolella olevasta Oman Paikan ikonista

    15.  Oma Paikka asetetaan näytettäväksi kohteeksi kartalle ja siihen keskitetään

    16.  Laitteen tilapalkissa pitäisi näkyä tähtäin, jonka keskellä välkkyy valkoinen ympyrä

    17.  Kun tähtäimen keskellä oleva valkoinen ympyrä ei enää välky, vaan pysyy kokoajan näkyvissä on GPS-paikka löytynyt

    18.  Yläpalkin juoksevan ajan pitäisi päivittyä lähelle nollaa sekuntia kun paikka on löytynyt. Muidenkin yläpalkin tietojen pitäisi päivittyä.

    19. Oikean alareunan GPS-painiketta napauttamalla voit valita onko oman paikan GPS-paikannus käytössä koko ajan (napin väri vihreä) vai ainoastaan karttanäkymän avatessa tai paikkaa pyydettäessä (napin väri keltainen) vai kokonaan pois päältä (napin väri punainen)

  • Miten aktivoin lisenssikoodin/jatkoajan ohjelmassa?

    1. Avaa Tracker -ohjelma
    2. Valitse Valikko Lisenssit Aktivoi Lisenssikoodi
    3. Syötä lisenssikoodi (Huom! Lisenssikoodi sisältää vain kirjaimia. Isot ja pienet kirjaimet tulee syöttää oikein.)
    4. Valitse Ok​
    5. Tarkista että tiedot päivittyivät Lisenssit-valikkoon
  • Ostos Google Play:n kautta ei tullutkaan puhelimeen, mitä tehdä?

    Jos ostos Google Play:n kautta ei tullutkaan puhelimeen tee seuraavasti.

    1. Avaa Lisenssit valikko
    2. Avaa Osta valikko

    Tämän jälkeen puhelin yrittää aktivoida tekemäsi ostoksen automaattisesti uudelleen.

    Tarkasta sen jälkeen päivittyikö Lisenssit-valikkoon päivämäärä tai muutoin ostamasi tuote.

  • Voinko seurata Ultrapoint-paikantimia ja -ohjelmia?

    Voit seurata Live-palvelun kautta myös Ultrapoint-paikantimia ja ohjelmia Tracker for Android -ohjelmalla.

    Tarvitset:

    1.     Tracker for Android -ohjelman puhelimeesi (versio 1.23, julkaistu 3.2.2014 tai myöhemmin.)

    2.     Siihen voimassa olevan Tracker-lisenssin

    3.     Lisäksi tarvitset Ultrapoint-seurantalisenssin (29 euroa/vuosi), jonka saat hankittua lähimmältä Tracker Store -jälleenmyyjältäsi tai Tracker-verkkokaupasta.

    Käyttö:

    1.     Ota Ultrapoint-seuranta käyttöön, syöttämällä lisenssi Lisenssit-valikkoon > Aktivoi lisenssi -valinnalla.

    2.     Lisää Ultrapoint-laite ohjelmasi kohteet valikossa oikeasta yläkulmasta “+”:n takaa avautuvasta valikosta, “Hae Ultrapoint” -palvelusta -toiminto

    3.     Hae laite Ultrapoint-palvelusta puhelinnumerolla ja salasanalla, jotka saat Ultrapoint -laitteen omistajalta.

    4.     Anna laitteelle haluamasi nimi ja ikoni.

    5.     Tämän jälkeen laite näkyy ohjelmassasi aivan kuin Tracker laitekin.

    Huomaa:

    Et voi ohjata Ultrapoint-laitteita vaan ainoastaan seurata niitä.

  • Mikä on helppo tila ohjelmassa?

    Helppo tilassa ohjelmassa on käytössä vain paikannuksessa tarvittavat perustoiminnot. Et voi vahingossa mennä muuttamaan pannan asetuksia tai salasanoja. Suosittelemme peruskäyttäjille pitämään helppo tilan päällä.

  • Miten TrackerSIM toimii?

    TrackerSIM on prepaid liittymä, joka toimii Suomessa Soneran tai DNA verkossa. Käynnistettäsessä panta valitsee panta sen verkon, jolla on parempi kuuluvuus. Voit milloin vain tarkistaa TrackerSIM kortillasi käytössä olevan ”saldon” Tracker for Anrdoid 2.0 ohjelmasta.

  • Mitä hyötyä on TrackerSIM kortista?

    • TrackerSIM kortilla saat käyttöösi Suomessa Soneran ja DNA:n verkkojen peittoalueen (vain jompi kumpi kerrallaan).
    • TrackerSIMissä ei ole kuukausimaksua. Maksat vain käytöstä, panta on aina käyttövalmis.
    • Näet helposti ohjelmasta saldon, saldoa helppo lisätä ohjelmasta.
    • Voit myös helposti viedä pannan ulkomaille, EU-maissa käyttö maksaa saman verran kuin Suomessa, ja monissa muissakin maissa se on edullista.
  • Paljonko TrackerSIM kortin käyttö maksaa?

    • Normaali keskimääräinen jahtipäivä 0,20-0,50€ / päivä.
    • Datan yli kulkeva Tracker Live-paikannus on erittäin edullista TrackerSIMillä.
    • Tekstiviestit pannasta ovat normaalihintaisia ja verrattain kalliita 0,06€/kpl.
    • Soittaminen pantaan on ulkomaanpuhelu Viroon ja puhelun hinta riippuu operaattorisi hinnoittelusta.
  • Tuleeko TrackerSIMistä lisäkuluja jos panta "joutuu" Ruotsin tai Venäjän verkkoon?

    TrackerSIM toimii käytännössä samalla kustannuksella Suomessa kuin ulkomailla. TravelSIM on Suomessakin toimittavaan Virolaiseen operaattoriin nähden roaming-tilassa.

  • TrackerSIM - operaattoriasetukset

    Jos käytät Tracker-SIM :iä jossain muussa laitteessa kuin koiranpannassa, esimerkiksi matkapuhelimessa tai riistakamerassa, niin kyseinen laite saattaa kysellä tarkempia operaattoriasetuksia Tracker-SIM :lle.
    Tässä olisi listan muodossa yleisimmät joita eri laitteet saattavat kysellä, mutta jos jotain jota tarvitset ei alla näkyvältä listalta löydy, niin voit kokeilla jättää sen kohdan tyhjäksi (ei välttämättä pakollinen kenttä)
    —-
    Kyseessä on virolainen operaattori, joten maatunnukset ovat:
    MCC = 248

    MNC = 04
    MMS asetukset:
    Access point name (APN): send.ee (DNA-TELIA kortille) internet (DNA-ELISA – kortille)

    Server: http://mms.emt.ee/servlets/mms

    Proxy: 217.71.32.82 port 8080
    Huom! MMS viestejä voi lähettää ainoastaan TrackerSIM liittymästä TrackerSIM liittymään (tai TravelSIM liittymästä TravelSIM liittymään) tai sähköpostiin.
    —-
    APN-asetukset:
    DNA+Sonera Tracker-SIM

    – APN: send.ee

    – Account: ei mitään (jos välttämättä vaaditaan, niin laita oman SIM-korttisi liittymänumero muodossa 3721234567)

    – Password: ei mitään
    DNA+Elisa TrackerSIM

    – APN: internet

    – Account: ei mitään (jos välttämättä vaaditaan, niin laita oman SIM-korttisi liittymänumero muodossa 3721234567)

    – Password: ei mitään
    Huom! TrackerSIM ei toimi operaattorilukituissa puhelimissa.
    Joissain Samsung, LG, HTC ja Apple iPhonessa voi vaatia yhteensopivuustilan käyttöönoton:
    – Avaa”TravelSIM valikko”

    – Valitse “Asetukset”

    – Vastaa kehoitteeseen “Kyllä” tai “Ok”

    – Näppäile “1101” ja valitse “Kyllä” tai “Ok”

    – Näytölle tulee: “CC OptionX: ON” ja valitset jälleen “Kyllä” tai “Ok”

    – Käynnistä puhelimesi uudestaan

    – Tee testisoitto johonkin numeroon

    Kun haluat yhteensopivuustilan pois päältä, toimi kuten äskeisessä ohjeessa, mutta näppäle “1102” tuon “1101” sijaan.
    TrackerSIM – liittymällä soittaminen:
    Soittaminen TrackerSIM-kortilla onnistuu kun muistaa laittaa maatunnuksen sen puhelinnumeron eteen johon on soittamassa, eli suomalaisiin numeroihin +358 ja nolla pois varsinaisen puhelinnumeron edestä.
    Joissain vanhemmissa (yli 5v ikää) puhelimissa voi vaatia vielä tuon maatunnuksen eteen:

    *146*+3585012345678# ja “Soita”

    tai

    *146*003585012345678# ja “Soita”
    Jos joku haluaa soittaa sinulle, niin hänen tulee käyttää joko oman operaattorinsa tai muun palveluntajoajan ulkomaansoittosarjanumeroa varsinaisen puhelinnumerosi etuliitteenä.
    Esimerkiksi jos yrität soittaa Tracker-SIM liittymään DNA:n verkosta ja ilmoittaa, että soittaminen on estetty:

    http://www.tracker.fi/fi/tuki/ukk/DNA-TrackerSIM-puhelu-estetty

  • Mitä tehdä jos soitan puhelimella jossa on DNA-liittymä, laitteeseen jossa on Tracker SIM ja tulee vastaus "puhelu estetty"?

    DNA on estänyt puhelut joihinkin virolaisiin numeroihin, minkä vuoksi joihinkin Tracker SIM -kortilla varustettuihin laitteisiin soitettaessa DNA-liittymän omaavista puhelimista puhelu ei kytkeydy, vaan tulee vastaus “Puhelu estetty” tms.

    Tälle on olemassa kiertotie.

    DNA käyttäjät

    • Jos soitat pannalle niin tee puhelinmuistioon itsellesi pannan numero valmiiksi, jossa + puhelinnumeron edessä on korvattu numerolla 990
    • Ohjelmassa sitä ei saa olla laitettuna, eli siellä numeron edessä täytyy olla +

    Esimerkki:

    • Laitteessa olevan Tracker SIM -kortin puhelinnumero: +37281xxxxxx
    • Aseta Tracker-ohjelmaan: +37281xxxxxx
    • Aseta DNA -liittymän omaavan puhelimen puhelinmuistioon: 99037281xxxxxx
  • Milloin maastokarttoja / ilmakuvia päivitetään?

    Päivitykset riippuvat käytettävästä palveluntarjoajasta.

    Kun ohjelman karttanäkymässä painaa + tai – -nappia niin hetken aikaa näytöllä näkyy kartan nimi.

    Jos nimessä lukee “MML” niin se ladataan suoraan Maanmittauslaitoksen palvelimelta ja kartta on uusinta mitä on saatavilla.

    Lisätietoa:
    http://www.maanmittauslaitos.fi/kartat/kartoitus/maanmittauslaitoksen-ma…

    Ilmakuvat

    Ilmakuvat ladataan suoraan Maanmittauslaitoksen palvelimelta ja he vastaavat niiden päivityksistä.

    Lisätietoa:
    http://www.maanmittauslaitos.fi/kartat/ilmakuvat

  • Mistä löydän rekisteröintikoodin, jakonimen, tai omistajan / katselijan salasanan?

    Oman laitteen tiedot (Rekisteröintikoodi, jakonimi ja katselijan salasana)

    Tracker for Android: Ohjelman valikko (valikko nappi tai toimintopalkin oikeassa reunassa 3 pistettä) > Tietoja

    client.tracker.fi: Ohjelman valikko (valikkopalkin oikeassa reunassa 3 pistettä) > Lisenssit (rekisteröintikoodi), Oma paikka > Asetujkset (Jakonimi ja Katselijan salasana)

    Koiralaitteen tiedot

    Tracker for Android: Koiran valikko (Klikkaa koiran nimeä) > Live- ja näyttöasetukset

    client.tracker.fi: Koiran valikko (Klikkaa koiran nimeä) > Asetukset

    Muut keinot

    Rekisteröintikoodi voi olla annettu paperilla sinulle oston yhteydessä tai toimitettu sinulle sähköpostitse. Jakonimet ja salasanat voivat löytyä käsin kirjoitettuna käyttöohjeeseen tms.

    Emme anna tietoturvasyistä sähköpostitse laitteiden jakonimiä, rekisteröintikoodeja, salasanoja, eikä mitään muutakaan yksilöivää tietoa. Mikäli sinulla on sellainen hukassa, soita asiakastukeen: 0600-414610,  käy jälleenmyyjällä tai huollossa.

  • Ohjelma kertoo, että karttaruudut ovat loppuneet, vaikka minulla on ilmainen kartanlatausoikeus Suomesta ja lisenssi on voimassa

    Kokeile seuraavia:

    1. Avaa kartalla valikko ja valitse “Asetukset”.
    2. Tarkista että kohdassa “Maa” on valittuna Suomi.
    3. Tarkista että kohta “Kartanlataus” on sallittu tai siinä on teksti “Päällä”.
    4. Paina kartalla + ja – -nappien välissä olevasta napista ja valitse Karttatyypiksi “Maastokartta ja ilmakuva (Suomi)”

    5. Paina – nappia useampaan kertaan niin että olet maailmankartalla. Siirrä kartta Suomen kohdalle ja paina siinä + -nappia.

  • Miten toimia jos pannan haukkulaskuri näyttää liian vähän haukkuja tai liikaa häiriöitä?

    Haukunilmaisin ja haukkulaskuri

    Laitteessa on haukunilmaisin ja haukkulaskuri. Haukkulaskuri liittää jokaiseen paikkatietoviestiin tiedon haukun tiheydestä, se näytetään näytöllä.

    Haukkulaskuria voi säätää, kahdella eri tapaa, asettamalla Haukkulaskurin herkkyys ja säätämällä haukkulaskurin asteikkoa. Koeta aina ensin toimintoa Haukkulaskurin herkkyys.

    Haukkulaskurin herkkyys -säätö

    Ennen herkkyyssäätöä selvitä mikä tämänhetkinen asetus on. Ellet muista sitä, Valitse: Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Asetuskomennot > Haukkuäänen kysely ja odota vastausviestiä, jossa kerrotaan herkkyys asetus.

    Mikäli koiran haukahduksia lasketaan liian vähän, aseta haukkulaskuria nykyistä asetusta herkemmälle. Mikäli risun rapsahduksia lasketaan liikaa, eli laskuriin tulee merkittävästi lukemia vaikka koira ei hauku, säädä nykyistä asetusta Tiukemmalle. Tee säätö askel kerrallaan, jonka jälkeen odota kaksi minuuttia ja varmista laskurin lukemasta, onko säätö auttanut.

    Herkkyyssäätö tehdään: Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Asetuskomennot > Haukkulaskurin herkkyys -asetuksella.

    Asteikkosäätö – tilanteessa jossa ei ole riittävästi haukkuja

    Jos Haukkulaskurin herkkyys -asetuksen “Erittäin herkkä” -asetuskaan ei tuota riittävästi haukahduksia, seuraavaksi säädetään asteikkoa. Asteikko herkistää hivenen kaikkia herkkyyssäädön vaihtoehtoja.

    1. Varmista että käytät jo asetusta “Erittäin herkkä” Haukkulaskurin herkkyydessä.
    2. Sen jälkeen säädä asteikkoa toiminnolla: Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Asetuskomennot > Säädä haukkulaskurin asteikkoa -asetuksella, ja valitse toiminto Herkennä.
    3. Odota 2-3 minuuttia, että näet auttoiko asetus, varmista myös että koira todella haukkuu. Kannattaa laskea todellinen haukkutiheys korvin kuunnellen samalla kun on seuranta päällä. Aloita laskeminen heti kun paikkatieto on tullut ja laske 60 sekuntia, kunnes tulee seuraava paikkatieto. Silloin laskeminen on tullut suurinpiirtein samalle kohtaa kuin haukkulaskurin lukema.
    4. Mikäli edelleenkään ei tule riittävästi haukkua, toista kohdassa 2. mainittu asteikon herkistys. Herkistä niin kauan että haukkulaskuri alkaa toimia. Joskus säätöä voi joutua tekemään 5-10 kertaakin.
    5. Kun haukkulaskuri laskee oikein, herkistä vielä yksi kerta. Mikäli jatkossa tulee risunrapseita jne, voit nopeasti tiukentaa laskuria aiemmin esitellyllä: Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Asetuskomennot > Haukkulaskurin herkkyys -asetuksella.

    Huom!

    Kun teet asteikkosäätöä, kannattaa tarkkailla Tracker for Android: Valikko > Viestit > Saapuneet > Asetusviestit -kansiota. Asteikkosäädön asetusarvot näkyvät siellä. Mikäli asteikkosäädön viesteissä esiintyy numero 254 tai 255 ei asteikkoa enää voi herkistää enempää. Jos haukkuja ei edelleenkään lasketa, ota silloin yhteys huoltoon.

    Asteikkosäätö – tilanteessa jossa tulee liikaa haukahduksia vaikka koira on hiljaa.

    1. Varmista että mikään ei napsu pantaan, esim että se ei hakkaa toiseen pantaan tai toiseen antenniin tms ja sen vuoksi tuota ylimääräisiä häiriöääniä. Käytä pelkästään 1 minuutin seurantaa, eli peru kaikki tiheämmät seurannat.
    2. Mikäli häiriöitä tulee siitä huolimatta huomattavasti, kokeile tiukentaa haukkulaskurin edellä annettujen ohjeiden mukaan herkkyyttä asentoon “Tiukka” asti.
    3. Ellei sekään auta, toimi “Asteikkosäätö – tilanteessa jossa ei ole riittävästi haukkuja” kohdan mukaisesti, mutta toiminnon “Herkennä” sijaan käytä toimintoa “Tiukenna”

    Huomioi, että vanhemmissa pannoissa haukkulaskurin kyky suodattaa häiriöääniä eli esim risun rapseita on selvästi heikompi kuin uusissa. Niissä on normaalia että risuääniä tulee koiran juostessa 10 tai ylikin / minuutissa.

     

  • Kartta vaikuttaa epäselvältä

    Tracker for Android lähentää oletusasetuksena karttaa hieman. Karttaa voi myös itse lähentää. Kartan lähennyksen voit poistaa seuraavasti:

    Loitonna karttaa kahdella sormella nipistämällä niin kauan kuin loitonnus pysähtyy

    Tai

    Loitonna karttaa pitämällä kartan oikeassa reunassa olevaa – nappia pohjassa niin kauan kuin kartan loitonnus alkaa ja lopulta pysähtyy

  • Miten saan lopetettua pannalta puhelimeeni tulevat viestit?

    Jotkut tiedot tulevat pannalta tekstiviestitse puhelimeen. Mikäli sinulla on Tracker for Android -ohjelma, ohjelma näyttää viestit “tulkattuna”, mutta Tracker ohjelma ei voi enää poistaa viestejä saapuneet tekstiviestit kansiosta. Vanhemmissa Android versioissa ohjelma pystyi viestit poistamaan.

    Seuraavassa eriteltynä muutamia erityistapauksia, riippuen viestin sisällöstä:

    !TRG_01/01_50…

    Haukkuhälytys. Jos olet pannan omistaja ja sinulla on Tracker -ohjelma, ei viestistä tarvitse välittää. Mikäli tämä viesti tulee jostain muusta pannasta, vain sinä voit sen peruuttaa. Haukkuhälyytys lähetetään aina siihen numeroon josta se on asetettu, vaikka pantaan vaihdettaisiin SIM-korttikin. Luonnollisesti, jos pantaan on vaihdettu SIM-kortti, tulevat viestit sinulle numerosta jota et tunnista tutuksi. Peruuttaaksesi lähetyksen, lähetä pantaan tekstiviesti: ?TRG_50_0

    !TRG_01/01_0…

    Aluehälytys. Jos olet pannan omistaja ja sinulla on Tracker ohjelma, ei viestistä tarvitse välittää. Mikäli tämä viesti tulee jostain muusta pannasta vain sinä voit sen peruuttaa. Aluehälytys lähetetään aina siihen numeroon josta se on asetettu, vaikka pantaan vaihdettaisiin SIM-korttikin. Luonnollisesti jos pantaan on vaihdettu SIM-kortti tulevat viestit sinulle numerosta jota et tunnista tutuksi. Peruuttaaksesi lähetyksen, lähetä pantaan tekstiviesti: ?TRG_0_0

    !CNF_01/01_0340…

    AGPS ilmoitus. Lähetetään oletuksena sille joka on asettanut AGPS latauksen päälle. Jos pantasi on oma (G400FI, G500, G500FI, G1000 tai Supra) ja se on hankittu 2016 syksyllä tai olet päivittänyt 2016 syksyllä pantaan ohjelmiston, voit siirtyä käyttämään AGPS ilmoitusta datayhteyden yli. Tällöin panta ei lähetä tekstiviestillä tietoja. Muutoksen voit tehdä Tracker for Android ohjelmassa Klikkaa koiran nimestä >> Asetuskomennot >> Aseta AGPS tila. Valitse sieltä esim Lataa käynnistettäessä.

    Jos panta ei ole omasi tai panta on em. vanhempi, vastaa AGPS latausviestiin seuraavalla tekstiviestillä: ?CNF_01/01_0347_0__
    Huomaa että 0:n jälkeen on kaksi kappaletta alaviivaa “_”

    Muussa tapauksessa

    Omistajan aloittaessa uudelleen saman toiminnon jota hän teki, siirtyvät viestinlähetykset automaattisesti hänen numeroon. Jos sinulla on epäilys että pantasi lähettää viestejä tuntemattomaan paikkaan niin peruutukset voidaan tehdä myös Tracker tuesta 0600-414310 tai lähettämällä panta huoltoon uudelleenohjelmoitavaksi.

  • Kuinka "resetoida" Tracker-ohjelma mahdollisissa ongelmatilanteissa?

    Jos ohjelma menee hitaaksi, ei käynnisty (jumiutuu käynnistykseen, esim 100% kohdalle), se ei avaa karttaa tai jotain muuta vastaavaa, voi syynä tähän olla puhelimen ohjelman tietojen tallettamiseksi tekemän tietokannan sekoaminen. Näin voi käydä jos ohjelma sammuu yhtäkkiä vaikka pariston irtoamisen johdosta.

    Ongelman korjaamiseksi voit koettaa “factory reset” toimintoa, joka nollaa tietokannan ja palauttaa oletusasetukset ohjelmaan, jonka jälkeen ohjelma lataa automaattisesti asetukset palvelimella olevasta varmuuskopiosta sekä puhelimen muistikortilla olevista tiedostoista.

    Resetointi on turvallinen, normaalisti se ei kadota karttoja eikä muutakaan oleellista tietoa ohjelmasta.

    Tracker for Android: Sulje Tracker -sovellus ennen tietojen tyhjentämistä. Tyhjennä ohjelman tiedot: Puhelimen asetukset > Sovellukset > Hallitse sovelluksia > Tracker > Tyhjennä tiedot

    Mikäli olet epävarma resetoinnin tekemisessä tai jostain syystä et saa ohjelmaa päälle resetoinnin jälkeen, auttaa Tracker asiakastuki mielellään sinua ongelmassasi, katso yhteystiedot Tuki-sivulta.

  • Miksi livekohteen salasanan vaihdon jälkeen kohteen vanha salasana toimii yhä?

    Tracker livepalveluun tehdyt salasanojen muutokset päivittyvät palvelimelle lopullisesti vasta yöllä klo 3.

  • Mitä hyötyä ryhmästä on?

    Ryhmän sisällä “kaikki näkevät kaiken”. Liittyessäsi ryhmään näet automaattisesti kaikki ryhmään kuuluvat jäsenet, koirat, aluerajat sekä passipaikat. Ryhmään liittyminen on nopeaa ja helppoa, valitset komennon “liity ryhmään” ja annat ryhmän jakonimen sekä salasanan ja olet heti tilanteen tasalla.
    Tracker suosittelee ryhmän perustamista kaikille jahtiporukoille – “yhdessä koet enemmän”.

  • Onko ryhmän koolla väliä? Montako kaveria tai koiraa ryhmässä voi olla?

    Yhdessä ryhmässä voi olla noin 280 passimiestä ja koiraa.
    Ryhmiä voi olla puhelimessa monta.

  • Miten saan koordinaatit näkyviin?

    Koordinaatit saa näkyviin kartan alareunaan, kun muuttaa seuraavaa asetusta:
    Valikko > Asetukset > Näytettävät tiedot > “Laita rasti kohtaan Koordinaatit” > Ok

    Asetuksista voit myös valita koordinaattijärjestelmän:
    Valikko > Asetukset > Koordinaattijärjestelmä > “Valitse haluamasi koordinaattijärjestelmä”

  • Tracker SIM ja UP :n panta - Miten ostan ja lisään saldoa Tracker SIM:lle?

    Liittymän saldon voi tarkistaa, tai uutta saldoa lisätä, osoitteessa: https://www.tracker.fi/travelsim/

    Lisäsaldoa voi ostaa Trackerin verkkokaupasta: https://www.tracker.fi/travelsim/

  • Miten vaihdan SIM-kortin pantaan?

    SIM-kortin asentaminen Trackerin pantaan:

     

    Uuden SIM-kortin vaihtaminen paikantimeen

    1. Sammuta paikannin
    2. Irroita SIM kortti
    3. Aseta uusi SIM kortti
    4. HUOM, älä siirrä vanhaa SIM korttia toiseen paikantimeen ennen kuin uusi SIM kortti toimii.
    5. Käynnistä paikannin
    6. Odota n. 10 min, jonka jälkeen paikannin alkaa toimia automaattisesti uudelleen
    7. Ellei ala toimia, käynnistä paikannin uudelleen
    8. Käy Ohjelmassa pannan Live- ja Näyttöasetukset valikossa, jolloin puhelinnumero päivittyy ohjelmaan
    9. Jos haluat käyttää vanhaa SIM korttia jossain toisessa paikantimessa voit nyt käyttää sitä

     

    Uuden paikantimen vaihtaminen vanhan tilalle

    1. Sammuta Vanha paikannin
    2. Irroita SIM kortti
    3. Aseta SIM kortti uuteen paikantimeen
    4. HUOM, älä aseta vanhaan paikantimeen uutta SIM korttia ennen kuin uusi paikannin toimii.
    5. Käynnistä paikannin
    6. Odota n. 10 min, jonka jälkeen uusi paikannin alkaa toimia automaattisesti uudelleen
    7. Ellei ala toimia, käynnistä paikannin uudelleen
    8. Käy Ohjelmassa pannan Live- ja Näyttöasetukset valikossa, jolloin paikantimen tyyppi päivittyy ohjelmaan
    9. Jos haluat käyttää vanhaa paikanninta jollain muulla SIM kortilla ja rekisteröidä sen uutena Live palveluun, voit nyt tehdä sen.

     

  • Miten jaan jahdin/tapahtuman muille tai tallennan sen tietokoneelle? Tapahtuman kuluessa ja sen jälkeen.

    Avaa client.tracker.fi
    Voit avata client.tracker.fi – sivuston joko oman puhelimesi Tracker ohjelman jakonimellä ja rekisteröintikoodilla. Löydät ne Tracker ohjelman Tietoja – valikosta.

    Vaihtoehtoisesti sinulla voi olla oma jakonimi ja rekisteröintikoodi client.tracker.fi -nettikäyttöliittymään.

    Ellei ole kumpiakaan, voit myös ostaa tavallisesti Trackerin lisenssin ja rekisteröidä sillä nettikäyttöliittymän.

    Kun client.tracker.fi on saatu auki niin:

    1. Ellei sinulla ole haluamiasi paikantimia sinne vielä asennettuna, voit hakea ne sinne, eli valitse vasemmasta reunasta > jolloin avautuu ”Kohteet” valikko, sieltä + ja Hae Kohde Tracker Live -palvelusta
    2. Muokkaa tarvittaessa kohteiden (kuten kiintopisteiden ja paikantimien) nimiä ja ikoneita
    3. Voit tarvittaessa tehdä myös lisää kiintopisteitä ja alueita.

    Reaaliaikaisen paikannuksen jakaminen

    1. Tee tapahtumalle ryhmä, eli samainen + ja ”luo ryhmä”.
    2. Jaa paikantimet ja haluamasi muut kohteet tuolle luomallesi ryhmälle.
    3. Ne käyttäjät joilla on Tracker ohjelma tai nettikäyttöliittymä voivat sitten liittyä ryhmään ja voivat katsoa reaaliaikaista seurantaa. Ryhmään liitytään + painamalla ja valitsemalla ”Liity ryhmään” ja kirjoittamalla sen jälkeen Ryhmän luonnissa antamasi Ryhmän Jakonimi ja Salasana. Näin heille tulee samotein kaikki paikantimet ja kohteet jotka ryhmälle jaoit.

    Jälkipelin jakaminen (ei vaadi katselijalta lisenssiä)

    1. Mikäli sinulla on jo halutut paikantimet, klikkaa yksitellen Kohteet valikossa kaikkien niiden kohteiden (kuten paikantimien, kavereiden, myös alueiden, kiintopisteiden ja viivojen) ikoneita, jotka haluat siirtotiedostoon. Tällöin kukin kohde käy näytettävänä näytöllä.
    2. Jahdin jälkeen voit sitten valita Vie/Export (Huom! Muista tehdä tämä samana päivänä kuin jahtikin oli, jos haluat mukaan kohteita joille sinulla ei ole omistajan salasanaa!)
    3. Vaihtoehtoisesti voit tehdä Vie/Export toiminnon myös jälkikäteen, mutta silloin voit ottaa siihen mukaan ainoastaan niitä kohteita joille sinulla on omistajan oikeudet. Tällöin avaa jälkipeli (Play nappi) ja valitse alhaalta olevasta kellonajasta haluamasi aikaväli. Varmista jälkipelissä että mukana ovat haluamasi kohteet.
    4. Avattuasi Vie/Export – valikon, Valitse siellä kaikki tapahtumaan liittyvät kohteet (koirat, kiintopisteet, viivat jne) sekä aikaväli jolle haluat tiedot. Voit vielä tässä vaiheessa muokata nimiä jne. Listalla näkyy tällä hetkellä valittavissa vain ne tiedot jotka ovat Viimeisimmät listalla, eli klikkaa ennen tätä Exportin avaamista kaikkia niitä kohteita joita haluat sinne tulevan.
    5. Valitse ”Tallenna serverille”
    6. Tallennuksen jälkeen saat hyperlinkin, ota se talteen. Klikkaamalla tätä hyperlinkkiä on mahdollista katsoa tapahtumaa jälkikäteen ilman lisenssiä. Kaikki tiedot ovat kopio siitä mitä ryhmän jahdissa tapahtui, joten esim jos sitten muutat laitteen nimeä client.tracker.fi:ssa niin nämä eivät muutu vaan tiedot ovat tälle tapahtumalle.

    Jälkipelin tallentaminen tiedostoon

    Mikäli haluat tallentaa kohteet tiedostoon tietokoneellasi mahdollisesti talteen tai niiden siirtämiseksi johonkin 3. osapuolen ohjelmaan:

    1. Tee kohdan toimet: Jälkipelin jakaminen (ei vaadi katselijalta lisenssiä), kohtaan 4. asti
    2. Valitse tallennuksessa Tallenna tiedostoon ja valitse tiedostomuoto.
    3. Tuloksena saat tiedoston jonka voit tallettaa tietokoneellesi.
  • Tracker Live ja Omistajan/Katselijan/Ryhmän oikeudet, kohteen seurantaan

    Oikeudet pannan osalta menee livepalvelussa seuraavasti sen suhteen kuka näkee, kuka pystyy paikantamaan ja miten oikeudet päivittyy:
    Omistajat
    a. Omistajan salasanalla. Jos salasana on oikea.
    b. Näkevät pannan kaiken historian ja kaiken tiedon
    c. Näkevät pannan paikat vaikka “Jaa paikka” olisi pois päältä
    d. Voivat lisätä pannan ryhmään, poistaa ryhmästä tai jakaa kaverille
    e. Voivat muuttaa pannan asetuksia, aloittaa seurantoja jne.
    Katselijat
    a. Katselijan salasanalla ja jakonimellä
    b. Näkevät pannan kuluvan päivän historian
    c. Eivät näe pantaa kartalla jos “Jaa paikka” on pois päältä
    Ryhmien kautta kohdetta seuraavat:
    a. Eivät näe pannan jakonimeä, eikä mitään salasanoja
    b. Jos halutaan että ryhmän kohteissa ei näy pantaa, täytyy panta poistaa ryhmästä. Katselijan tai omistajan salasanalla ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.
    c. Eivät näe pantaa kartalla, jos kohteen “Live- ja näyttöasetukset” listauksen kohdassa “Jaa paikka” on valittu pois päältä, eli sillä voidaan estää väliaikaisesti pannan näkyminen. Paitsi jos olet kohdetta esim. Nettiseurannan kautta ryhmälle jakaessasi valinnut: “Anna omistajan oikeudet”
    Huom! Jos vaihdat kohteen omistajan/katselijan salasanaa, niin muistathan, ettei muutos päivity voimaan heti. Vanha salasana lakkaa toimimasta vasta vaihtoa seuraavan yön klo 3 jälkeen, jolloin uusi vaihdettu salasana päivittyy pysyvästi livepalvelimelle.
  • Puhelin ei yhdisty livepalveluun (Oma Paikka - ei kirjautuneena)

    Usein voi riittää pelkästään puhelimen käynnistäminen uudestaan, mutta jos ei siitä ei ole apua, niin tarkista Android – puhelimestasi, että:

    • Mobiilidata on päällä (Sammuta WiFi, jos on päällä)
    • Tupla SIM puhelimissa usein vain 1. SIM-korttipaikan liittymällä datayhteys (kumpi SIM käytössä kun ongelma havaittiin?)
    • Tietoturvaohjelmat eivät estä Trackerin nettiyhteyttä
    • Puhelimen virransäästö voi puuttua sovellusten nettiyhteyden käyttöön
    • Puhelimen sovellustenhallinta > Tracker > Luvat > Onhan netin käyttö sallittu?
    • Tarvittaessa tarkista oman mobiilioperaattorisi kautta onko kaikki liittymän palvelut käytettävissä ja onko käyttöalueen mobiiliverkko ok.

    Jos nämä yllä mainitut ovat ok puhelimen asetuksissa, niin sitten tarkista seuraava asetus Trackerin ohjelmasta:

    Kun Trackerin ohjelma on päällä, niin valitse kolme pistettä – kuvakkeen takaa “Asetukset” ja sieltä “Tracker Live”

    • Jos tämä asetus ei ole valittuna, niin klikkaa valinta päälle.
    • Jos tämä oli jo valittuna, niin ota ruksi pois ja laita uudestaan.

    Tämän jälkeen sammuta ohjelma ja käynnistä uudestaan.

    Puhelimen virransäästöasetusten vaikutus

    Monissa puhelimissa on olemassa virransäästötoimintoja tai ne voi asettaa virransäästötilaan. Näissä tiloissa puhelin katkaisee ohjelmalta yhteyden palvelimeen tai jopa pysäyttää ohjelman toiminnan. Joskus palautuminen tällaisesta tilasta ei onnistu tai saattaa kestää. Ohjelman uudelleenkäynnistäminen korjaa tilanteen yleensä.

    Seuraavat ohjeet ovat esimerkinomaisia, koska puhelinten ominaisuudet vaihtelevat puhelinmalli- ja käyttöjärjestelmäkohtaisesti, eli ominaisuus saattaa löytyä jonkun toisen valikon alta, jollain toisella nimellä tai sitten sitä ei ole. Jotta ohjelma säilyttäisi yhteyden jatkuvasti voit tehdä seuraavasti:

    • Virransäästötoiminnot: Tyypillisesti näitä saattaa löytyä puhelimen Akku – asetuksen alla, siellä voi olla valikko esim ”Akun käytön optimointi”. Jos ongelmia esiintyy: Poista Tracker ohjelman virransäästö.
    • Datarajoitukset: Tyypillisesti näitä saattaa löytyä puhelimen Sovellukset – asetuksen alla, siellä voi olla valikko esim ”Erikoistoiminnot”. Jos ongelmia esiintyy: Anna Tracker-ohjelman käyttää rajoittamattomasti dataa, ts poista rajoitus.
    • Myös muualla puhelimessa voi esiintyä vastaavia kohtia.


    Puhelimen kyky muodostaa ja ylläpitää datayhteyttä

    Puhelimissa on eroja, samoin kuin matkapuhelinverkoissa. Voi olla että puhelimessa toimii hyvin 4G mutta esimerkiksi taajaman ulkopuolella siirryttäessä 3G tai 2G tiloihin, sama puhelin ei enää toimikaan yhtä hyvin. Lisäksi puhelimen antenni ja sen kyky toimia verkkojen vaihtuessa ovat erilaisia. Joku toinen puhelin toimii sillä kohtaa ihan hyvin. Ei ole yleispätevää neuvoa siitä missä puhelimessa toiminta on parempaa kuin toisissa, mutta tyypillisesti kalliimpi liittymä ja tunnetumpi valmistaja tuottaa paremman lopputuloksen. Tähänkin voi kuitenkin olla poikkeuksia puoleen ja toiseen.

    Voit kokeilla asettaa puhelimen asetuksista pelkkä 3G, pelkkä 2G tai pelkkä 4G tilaan.

    Hae paikka varareittiä “kärrynpyörä”

    Yksi tärkeä ominaisuus, joka kannattaa opetella on ns. “kärrynpyörä” – hae paikka. Se on näytön alalaidassa, keskellä näyttöä. Sillä voit yrittää hakea eri reittiä paikantimen viimeisen paikan palvelusta ja saat paikkaa varareittiä 15 minuutin ajan painalluksesta.

  • Ongelmia tuotteiden lisäpalveluajan tai lisäpalvelujen ostamiseen liittyen?

    Huom! Tarkistathan minkä myyntikanavan kautta olet tehnyt ostoksesi. Esim. jälleenmyyjän verkkokaupan kautta tehtyjen ostosten maksutapahtumiin ei pääse käsiksi Trackerin kautta, vaan silloin on otettava yhteyttä kyseiseen jälleenmyyjään jonka verkkokaupan kautta ostoskin on tehty.

    Trackerin ohjelman lisenssin 1v jatkoajan (tai tuotteelle aktivoitavia lisälisenssejä, kuten UP:n ristiinseuranta) voi ostaa kolmellakin eri tavalla:

    – Trackerin verkkokaupasta https://shop.tracker.fi/
    – Sovelluksen lisenssit-valikon kautta
    – Trackerin jälleenmyyjältä

    Jos sovelluksen lisenssit-valikon kautta tehty ostos ei tunnu valtuuttuvan voimaan tuotteelle, klikkaa uudestaan “Osta palveluaikaa” – painiketta ja sovellus voi hyvinkin ilmoittaa “Ostoksesi on päivitetty” ja tämän jälkeen tuotteen tai sen lisäpalvelun käyttöajan voimassaoloaika näkyy jatketun tuon ostetun lisäpalveluajan verran myös lisenssit-valikossa olevissa tiedoissa.

    Jos ostit jatkoajan www.tracker.fi sivuston verkkokaupan kautta, etkä ole saanut ostoksestasi tilausvahvistusta ja näin ollen hukassa on tuo ostettu lisäajan aktivointikoodi, niin tarkista ettei tilausvahvistuksena tullut sähköposti ole mennyt “Roskaposti” kansioon.

    Mutta jos maksu on lähtenyt tililtäsi ja tilausvahvistusta ei ole ostoksesta sinulle tullut, niin laita sähköpostilla osoitteeseen sales(at)tracker.fi ne tiedot jotka verkkopankissa tästä ostoksestasi näkyy:

    – Pvm/kellonaika ostokselle
    – Viitenumero
    – Arkistointitunnus
    – Summa
    – Sen tuotteen nimi jonka ostit
    – Ostoksen yhteydessä käyttämäsi sähköpostiosoite

    . . . eli yllä maintut tiedot (tai ne mitkä ostotapahtumasta saatavilla on) sähköpostilla osoitteeseen sales(at)tracker.fi

    Trackerin jälleenmyyjältä tehtyjen lisenssiostojen suhteen jos tulee ongelmia, niin selvitä ongelmaa ensin kyseisen jälleenmyyjän kanssa ja jälleenmyyjä taas tekee tarvittaessa yhteistyötä Trackerin kanssa ongelman ratkaisemiseksi.

     

  • Jos samaa livekohdetta paikantaa useampi henkilö ja joku heistä ei saa paikkatietoa kohteelta

    Ensimmäiseksi kannattaa varmistaa että puhelimessa toimii datayhteys täysin. Kokeile “kärrynpyörää” karttanäytön alalaidasta. Kokeile toimiiko selaimessa nettisivut normaalisti. Joka tapauksessa puhelimen uudelleenkäynnistys kannattaa.

    Ellei se auta,

    Oman jahtipuhelimen osalta tätä voisi rajata siten, että:

    1. Avaat ohjelman asetukset-valikon (karttanäkymän oikean alakulman 3 pistettä – kuvakkeen kautta)
    2. Valitset “Tietoja” ja otat talteen rekisteröintikoodin ja jakonimen
      Tarkista samasta valikosta, kohdasta “Ohjelma”, että sinulla on uusin Trackerin ohjelmistoversio asennettuna.
    3. Jos ohjelma ei ole ajantasalla, niin päivitä se näiden ohjeiden mukaan: https://www.tracker.fi/support/#question_1
    4. Sitten kun ongelma seuraavan kerran on päällä jahtipuhelimessa, eikä pannalta näytä paikkatietoa tulevan (vaikka muilla tuon kohteen paikannus samaan aikaan ehkä onnistuu?) …niin kirjaudu jahtipuhelimesi jakonimellä ja rekisteröintikoodilla Trackerin Nettikäyttöliittymään: https://client.tracker.fi

      Kohteet-valikko löytyy Nettikäyttöliittymän vasemman reunan puolivälissä olevaa pientä kuvaketta klikkaamalla.

      Avautuvan sivuvalikoin yläreunasta valitaan näytettäväksi “Kaikki” > “GPS Paikantimet” > valitse kohde jota haluat seurata.

    5. Vianrajauksen osalta:
    • Jos kohde näkyy Nettikäyttöliittymässä ok, muttei jahtipuhelimessa > Ongelma jää jahtipuhelimen Tracker sovelluksen ja palvelimen väliseen yhteyteen
    • Jos kohde ei näy (tai anna paikkaa) Nettikäyttöliittymässäkään > Silloin kyseinen panta joko ei ole yhdistyneenä livepalveluun
    • tai ei lähetä paikkaa livepalveluun (eli ei ole mitään pannan ilmoittamaa tuoretta paikkatietoa mitä noutaa liven kautta).
    • Tarkista kyseisen pannan omistajalta pystyykö hän paikantamaan tätä pantaa livepalvelun kautta,omalla ohjelmallaan.

      Näin saataisiin ainakin rajattua ilmeneekö ongelma vain jahtipuhelimella vai eikö panta saa lähetettyä paikkatietoa palvelimelle, sillä tuon Nettikäyttöliittymän kautta voi testata suoraan palvelimelta saaduilla tiedoilla. Saadaan poissuljettua tilanne että paikantimen tiedot olisivat jotenkin sekaisin puhelimessa.

    Jahtipuhelimessa voi tarvittaessa kokeilla Trackerin sovelluksen tietojen nollaamista:
    Sovelluksen hallinta > Tracker > Tallennustila > Tyhjennä välimuisti (tai: Poista tiedot)

    Nämäkin on hyvä käydä läpi:
    Trackerin UKK-palstalta: “Puhelin ei yhdisty livepalveluun (Oma Paikka – ei kirjautuneena)” https://www.tracker.fi/support/#question_35

    Tämän jälkeen kun käynnistät Trackerin, niin se päivittää kaikki kohdeluettelon kohteet uudestaan palvelimelta
    Toinen vaihtoehto on poistaa panta kohdeluettelosta ja hakea uutena kohteena, samoilla kirjautumistunnuksilla kuin mitä olet käyttänyt.

    Tässä vaiheessa voi ilmoittaa, että “Salasana väärä” niin silloin pannan omistajalta pitäisi kysyä voimassaoleva salasana ja joko poistaa kohde,
    tai hakea uudestaan oikean salasanan kera, tai avata kohteen tiedot ja klikata salasana kenttää ja korjata kohteen käyttämä salasana.

    Tarvittaessa laita seuraavat tiedot tuki@tracker.fi osoitteeseen:

    • Sen jahtipuhelimen puhelinnumero, jakonimi ja rekisteröintikoodi, jolla ongelmat ilmenivät.
    • Myös tieto alueesta jolla silloin oltiin voi auttaa asiassa (paikkakunta, postinumero tms. tieto).
    • Jos huomaamme, että ilmoituksia tulee, mutta vain tietyltä alueelta, voi sen alueen mobiiliverkkoyhteyksissä olla jokin vikatila päällä.
    • Sen pannan puhelinnumero ja salasana, jota paikannettiin ja tarkempi pvm/klo jolloin paikannus ei toiminut.
    • Jos näytölle tuli virheilmoituksia, niin liitä ne sanasta sanaan sellaisenaan postin mukaan kuin näytöllä näkyivät tai jos itse rajasit ongelmaa jotenkin, niin tieto tästä.
  • Pannan AGPS-päivitys ei onnistu, missä vika ja miten toimin?

    Panta yrittää ladata GPS avusteen (AGPS) 10 kertaa ja jos ei onnistu niin sitten se keskeyttää lataamisen.

    GPS avusteen lataaminen matkapuhelinverkon kautta auttaa paikantimen toimintaa heikoissa satelliittiolosuhteissa tai koiran liikkuessa runsaasti peitteisessä maastossa, jolloin samaa dataa ei saada välttämättä ladattua suoraan satelliiteista kuten normaalisti. Paikannus toimii useamman tunnin, kun tieto on onnistuttu lataamaan joko matkapuhelinverkon tai suoraan satelliittien kautta.

    Jos paikannin pysähtyy noin minuutiksi paikoilleen tai koira etenee esimerkiksi suoraa tietä pitkin, saadaan tieto luettua suoraan satelliittien kautta.

     

    Usein pannalta saatta tulla ilmoitus virhekoodeista AGPS:n lautaukseen liittyen ja vaikka virhekoodit voivat vaihdella, niin useimmilla niistä on taustalla yksi ja sama syy > pannalla on ollut ongelmia nettiyhteyden kanssa AGPS-paketin lataamisen aikana. Sen seurauksena yhteys on latauksen aikana katkennut tai ollut pitkiä viiveitä ja tuo paketti ei ole päätynyt ehjänä pantaan asti.

    Tuossa ei välttämättä tarvitse tehdä muuta ottaa tavaksi käynnistää panta aina ennen jahtia alueella, jossa pannan käyttämän operaattorin verkko on hyvä ja ok.

    Uudemmissa, Tracker SUPRA, Tracker G1000, Tracker G500FI ja Tracker G400FI, pannoissa käynnistäminen virtakytkimestä palauttaa pantaan aina tehdasasetukset (oletusasetukset) riippumatta siitä, mitkä asetukset pannalla on ollut käytössä ennen käynnistämistä. Jos jokin epäedullinen asetus oli syy ongelmiin, niin tämän jälkeen pitäisi asetukset olla oletusarvoilla ja kunnossa.

    Jos alue jolla pantaa yleensä käytetään on mobiiliverkon osalta epävarmaa aluetta (paikallisia katveita?), niin silloin voisi ennen jahtia avata kohteen tiedoista > Asetuskomennot > Aseta AGPS-tila

    – “Lataus vanhentuessa” > Tällöin ei panta tarvitse joka kerta käynnistyessään ladata uutta AGPS-dataa, koska lataa kerralla isomman satsii
    – “Lautaus käynnistyessä” > Jos laitat pannan aina päälle alueella jossa kentät on hyvät ja lataus onnistuu ja sitten vasta panta koiran kaulaan

     

    Mutta tilanteissa joissa koira ei ole lähettyvillä, vaan ajo on jo päällä ja Trackerin ohjelmaan tulee pannalta ilmoitus ongelmista AGPS:n latauksessa, voi samaan aikaan tulla ongelmia myös livepaikannuksessa, sillä molemmat (AGPS-lataus/Live) tarvitsevat hyvän signaalin toimiakseen kunnolla.

    Tracker-SIM liittymää käyttävillä pannoilla voi tällöin riittää korjauksena pelkkä uudelleen käynnistys: Kohteen asetukset > Asetuskomennot > Käynnistä paikannin uudelleen.

    Samalla, uudelleen käynnistyessään pannan liittymä joutuu neuvottelemaan uudemman kerran yhteyden paikallisen tukiaseman kanssa ja näin panta voi saada neuvoteltua yhteyden verkkon paremmilla arvoilla kuin ongelmien päällä ollessa ja paikannus + AGPS, jälleen kunnossa ja ok.

    Jos soitto pannalle menee kuitenkin läpi (pannan käyttämä liittymä siis kirjautuneena operaattorin verkkoon), niin silloin koiranpannalla voi auttaa kohteen asetuskomennoista valittu vakioasetusten palautus, eli Trackerin ohjelman kohdeluettelosta klikata kohteen tiedot auki > Asetuskomennot > listan alimmaisena löytyy: “Palauta vakioasetukset”

    Siinähän tulee myös päivitettyä ne operaattoriasetukset joita viestit ja netti (myös AGPS-lataus) tarvitsee toimiakseen.
    Samalla päivittyvät myös GPS:n tehoasetukset ja AGPS-asetukset, jotka vaikuttavat pannan paikkatiedon saantiin.

    Näissä ohjeen alkupuolella listatuissa uudemmissa pannoissa, tai jos vanhempaan pantaan on päivitetty sw1.26.00 tai uudempi, ohjelmisto käynnistää pannan aina seuraavilla asetuksilla (tai jos valitset “Palauta tehdasasetukset”), riippumatta siitä mitä ne ovat olleet aiemman jahdin aikana:

    – Päällä on Tracker Smart
    – 1min taustaseuranta liven kautta
    – Hälytykset pois päältä
    – AGPS päällä ja lataus: “Käynnistettäessä”
    – AGPS Online – lataus: “Vanhentuessa”

    Kun ongelma on poistunut, niin voit halutessasi muokata näitä oletusasetuksia kohteen tiedoista Asetuskomennot-valikon kautta

    Ohjeessa mainitut valikot ja komennot löytyvät Tracker for Android – ohjelmaa käytettäessä

     

  • Miten toimitaan, jos haluaa vaihtaa Trackerin livepalvelussa käyttämänsä jakonimen?

    Onnistuu seuraavasti:

    Metsästäjä ottaa talteen client.tracker.fi Export/Vie työkalulla kaikki alueet, kiintopisteet, viivat jne tiedostoon. (JSON) ja sitten kun uusi jakonimi on luotu, tuo samaiset kohteet client.tracker.fi sivuston Import/Tuo toiminnolla uuden jakonimen kohdeluetteloon.
    Huom! Vain Trackerin Nettikäyttöliittymän “Viimeisimmät” – listauksessa näkyvät kohteet siirtyvät Export/Vie toiminnolla, joten:

    – Kirjaudu client.tracker.fi > Avaa vasemman laidan vetovalikko sivun puolivälin nuolesta > valikon ylhäältä kohteet > klikkaa kaikkia niitä kohteita jotka haluat ottaa talteen (jotta siirtyvät “Viimeisimmät” listalle).
    – Sitten klikkaa oikean yläkulman 3 pistettä kuvake > Vie/Export > Valitse miltä aikaväliltä > Tallenna tiedostoon > Valitse kohteet > Ok
    – Kirjaudu ulos Trackerin sovelluksesta (Sammuta ohjelma)
    – Pyydä Tracker tukeen soittamalla (Puh. 0600414610) poistamaan jakonimen joka sinulla aiemmin on ollut käytössä = Live rekisteröinnin purkaminen, palvelimelta. Vain soitto toimii, koska haluamme keskustella aina asiakkaan kanssa henkilökohtaisesti tässä tilanteessa.
    – Avaa Trackerin sovellus uudelleen
    – Sovellus avautuu nyt rekisteröintivalikkoon, josta pääsee eteenpäin määrittämään uuden jakonimen, jota haluat käyttää jatkossa.
    – Kun tämä on tehty, kirjaudu ulos Trackerin sovelluksesta (Sammuta ohjelma)
    – Kirjaudu uudella jakonimellä ja vanhalla rekisteröintikoodilla client.tracker.fi osoitteessa Trackerin Nettikäyttöliittymään.
    – Klikkaa oikean yläkulman 3 pistettä kuvake > Tuo/Import > Valitse aiemmin tallentamasi JSON-tiedosto > Ok
    – Tarkista, että kohteiden tuonnin jälkeen kohdeluettelon kohteet päivittyvät ajantasalle.
    – Tämän jälkeen voit avata Trackerin sovelluksen puhelimessasi/tabletissasi ja kun avaat kohdeluettelon, niin anna sovellukselle jonkin verran aikaa päivittää lista ajantasalle palvelimelta.
    – Varmista, ettei puhelin/tabletti tämän toimenpiteen aikana katkaise nettiyhteyttä esim. näytönsäästäjän mennessä päälle tai virransäästöprofiilin rajoittaessa sovelluksen taustaprosesseja (kuten nettiyhteys) jos se päättelee, että sovellus on käyttämättä hetken aikaa.
    – Jos kohdelistan päivittymisessä tulee ongelmia tai nimenomaisia virheilmoituksia, niin otathan yhteyttä Trackerin tukeen (soitto 0600414610 tai postia tuki@tracker.fi

    Kun jakonimi tuhotaan, ei tuhoudu pelkästään kohteet vaan myös kaikki historia missä on itse liikkunut jne. Niitä ei voi enää palauttaa takaisin uuteen rekisteröintiin. Mutta jos kohdassa 1. valitsee tallenna serverille, niin saa kuitenkin linkin, jota klikkaamalla voi katsoa halutun päivän toiminnan. Silloin pitää tuohon Export/Vie toimintoon mennä silloin kun on jälkipelitilassa ja halutut kohteet ja ajankohta on valittuna jälkipeliin.

     

  • Tracker Hunter 2 (tai vanhempi Tracker MyWay) ja kartanlataus ei onnistu?

    Symbian-käyttöjärjestelmää käyttävien puhelinten valmistus lopetettiin 2012 ja niiden tekninen tuki niille päättyi 2016.

    Vuoden 2016 helmikuun lopun jälkeen ei karttoja ole näistä syistä johtuen pystynyt enää latamaan. Jos sinulla on joku vanhempi Symbian – käyttöjärjestelmällä toimiva puhelin jossa on Trackerin ohjelma, niin kyseisen laitteen muistikortille jo aiemmin lataamasi kartat ovat edelleen käytettävissäsi, mutta uusia ei pysty lataamaan.

    On suositeltavaa ottaa varmuuskopion puhelimesi muistikortista Nokian omilla työkaluilla.

  • "Oma Paikka" - kohteen tilatiedot (GSM Signaali, Satelliitit jne) eivät päivity?

    Käytännössä ongelma ilmennyt niin, että “Oma Paikka” – kohteen tilatiedot (GSM signaali, Satelliittien määrä tms) joko eivät päivity oikein tai ei päivity ensinkään. Syynä on se, että joissain puhelimissa näitä tietoja ei aina saada laitteesta luettua, joko johtuen puhelimen piirisarjasta tai muusta puutteesta puhelimessa. Joskus vika voi koskea vain osaa verkoista, esim 2G ja 3G voi toimia ja 4G taas ei.

    Varmistathan myös, että:

    • puhelimessasi on GPS/kompassi päällä ja käytettävissä
    • ei laitteessa ole lentokonetila käytössä tai laite yhteydessä nettiin Wifi/WLAN:n kautta.
    • Lisäksi jos ns. tupla-SIM puhelin, niin netin käyttö ei ehkä ole mahdollista kuin toiselle näistä kahdesta SIM-korttipaikasta.
    • Android-puhelimissa kaikki tarvittavat luvat sallittuna Trackerin ohjelmalle: Sovellustenhallinta > Tracker > Luvat (Netin käyttö sallittu? Paikannus sallittu?)
  • Kartta ei lataudu tai tilarajat/syvyyskäyrät ei näy kartalla?

    Klikkaa karttanäkymän oikeassa alakulmassa näkyvää kuvaketta jossa 3 pistettä päällekkäin ja avaa “Asetukset”. Tarkista kohdasta “Maa”, että valittuna on “Suomi”. Maavalinta vaikuttaa siihen miltä karttapalvelimelta karttoja ladataan.

    Varmista, että karttanäkymässä oikealle plus ja miinus merkkien väliin jäävän painikkeen kautta avautuvassa valikossa on näytettäväksi karttatasoksi valittu “Maastokartta + ilmakuva (Suomi)”. Tämän kohdan alapuolelta löytyy “Kartanlataus” jossa pitäisi olla valittuna “Päällä”. Samaisesta listasta voit laittaa päälle myös “Tilarajat” näytettäväksi karttanäkymässä.

    Testaa klikkaamalla “Päivitä karttaruudut” ja jos ongelmaa sen tietyn tason latautumisessa, niin painikkeen “Lataa alue” kautta voit valita haluamasi tarkemman tason ja käynnistää sen lataus suoraan valikon kautta.

    Tilarajat näkyvät vain maastokartta-tasolla 1:20 000 ja Ilmakuva-tasolla 1:20 000.

    Trackerissa kartat tulevat seuraavilta karttatuottajilta:
    – Ilmakuvat suoraan Maanmittauslaitokselta
    – Maastokartta 1:10000 suoraan Maanmittauslaitokselta
    – Maastokartta 1:20000 – 1:100000 Karttakeskukselta.

    Tässä karttakeskukselta tulevassa 1:20k kartassa on merialueiden syvyyskäyrät jne, joita puhtaissa Maanmittauslaitoksen kartoissa ei ole. Kartan päivitysväli on maanmittauslaitoksen karttaa hitaampi.

    Varmista vielä puhelimesta, että nettiyhteys on käytettävissä kartanlatausta varten.
    Ettei lentokonetila ole päällä ja että mobiilidata on päällä ja käytettävissä.

    Jos näistä huolimatta kartanlataus ei toimi, niin sitten:

    Kun Trackerin ohjelma on sammutettu, niin useimmissa Android puhelimissa löytyy puhelimen “Sovellusten hallinta” kautta Trackerin asetuksia tarkasteltaessa kohta “Tallennustila” josta voi pysäyttää ohjelman ja valita “Tyhjennä välimuisti” tai “Poista tiedot”. Tämän jälkeen käynnistä Tracker uudestaan.

    Jos uudempi Android OS kyseessä, niin samaisesta sovellusten hallinnan valikosta löytyy Trackerin kohdalta mahdollisuus myös tarkistaa sovellukselle annetut luvat kunnossa. Klikkaa kohtaa “Luvat” ja tarkista, että tarvittavat luvat on myönnetty sovellukselle.

    Onhan jahtipuhelimessasi olevan Hunterin lisenssit-valikon “Ohjelma voimassa” päivämäärän mukaan vielä käyttöaikaa jäljellä?

    Voihan ongelma johtua vain puhelimen nettiyhteyden ongelmistakin:

    Jos käytät puhelinta kotona esim. WiFi-yhteyden kautta, niin jotkin langattomien reitittimien palomuurit (NAT) saattavat estää esim. sovelluksen tarvitseman 8080-portin kautta tapahtuvan liikenteen.

    Jos sattuu ns. tupla-SIM puhelin jahtiluuriksi, niin niissä ei usein ole kuin 1. SIM-korttipaikalla lupa netin käyttöön, joten jos 2. SIM-korttipaikan liittymä aktiivisena kun käyttää meidän ohjelmaa, niin voi olla ettei esim. nettiyhteyttä löydy tästä syystä johtuen.

    Tai jos puhelimessa on lentokonetila päällä, tai sitten mobiilidata on otettu pois päältä. Matkapuhelinliittymäsi lisäpalvelut (kuten data) voi olla kytketty pois päältä operaattorin toimesta ja tämän voi varmistaa omalta matkapuhelinoperaattorilta.

    Myös puhelimessa mahdollisesti olevat tietoturvaohjelmat voivat puuttua sovellusten nettiyhteyksiin.

  • Kartta on epäselvä tai karttapohja väärän värinen?

    Voihan tietysti olla, että et ole käyttänyt karttanäkymän plus- ja miinus-painikkeita, vaan olet kahden sormen eleellä tullut zoomanneeksi karttakuvaa puhelimen näytöllä isommaksi/pienemmäksi. Kokeile jos kahden sormen eleellä “nipistät” näytöllä ja seuraa terävöityykö kartta normaalin näköiseksi tai normaalin väriseksi (jos esim. zoomi isolla ja koko ruudun täyttää pelkkä kartan taustaväri?)

    Trackerin ohjelma näyttää vaalean vihreällä pohjalla esim. metsähallituksen metsästysalueita (jos tällaisella alueella olette) ja ne saa pois näytöltä > Karttanäkymä > Oikealla näkyvän plus/miinus merkkien välistä kartta-asetusten painike > Metsähallituksen metsästysalueet > Pois päältä

    Jos jokin kartan taustaväri onkin yhtäkkiä tavallista tummempi, niin voi olla, että aktiivisena ja valittuna on useampi kuin yksi samanvärinen kartta-alue näytettäväksi päälekkäin (Sama alue tallennettuna kahdella eri nimellä kohdeluetteloon). Esimerkiksi vihreällä taustavärillä merkitty “Sallittu jahtialue”.

    Kokeile poistaa kaikki mahdolliset ryhmät seurannasta > Kohteet > Ryhmät > Ota pois aktiivisesta seurannasta ja palaa karttanäkymälle. Jos tämä auttoi, niin kyseinen kartta-alue liittyi jonkin ryhmän kautta jaettuihin alueisiin.

    Jos haluat muokata esim. oman metsästysseuran kautta jaetun alueen taustavärejä, niin se onnistuu tätä kautta:

    Kohdeluettelo > Kaikki > Alueet > Valitse kyseinen alue > “Live- ja näyttöasetukset” > Viivatyyppi > Valitse viivatyyppi
    Tulee näkyviin lista ja neljä vaihtoehtoa:

    Normaali (Ei käytetä mitään erityistä taustaväriä)
    Sallittu alue (vihreä)
    Kielletty alue (punainen)
    Sitten on 10 muutakin värivaihtoehtoa josta voi valita mieleisensä

    Ohjeet tehty Trackerin ohjelman Android-versiolle

  • Pannan ohjelmiston päivittäminen

    Laitteen ohjelmiston voi päivittää itse tai päivittää Tracker Huollossa.
    Vanhemman pannan, joka ei tue OTA-päivitystä, voi päivittää vain huollossa.

    Aloita laitteen ohjelmistopäivitys avaamalla Trackerin Android-ohjelman kohdevalikko.
    Sen painike löytyy karttanäkymän vasemmasta alakulmasta (pisaran mallinen kuvake)

    – Klikkaa päivitettävän pannan livekohteen nimeä
    – Valitse kohteen tiedoista: Asetuskomennot
    – Avautuvan valikon loppupuolelta löytyy punaisella: “Ohjelmistopäivitys saatavilla”

    Varmista, että panta on tällöin kytkettynä laturiin ja että panta on laitettu päälle virtakytkimestä.
    Ohjelmiston lataaminen/asentaminen voi kestää n. 30min ja ohjelmistopäivityksen aikana sekä vihreä että punainen merkkivalo palavat.

     

  • Miksi kokonaishaukkuaika, liikemäärä, tai joku muu tieto katoaa pannan tiedoista?

    Uusille pantaohjelmaversioille tarvitaan vastinpariksi myös uusin Tracker-ohjelmaversio puhelimeen.

    Jos jollakin pannan käyttäjistä on vanha ohjelma ja hän esimerkiksi pyytää sillä tihennetyn seurannan, ei siinä pyynnössä mene mukana pyyntöä uusille ominaisuuksille.

    Tällöin panta ei noita tietoja myöskään lähetä ja silloin ne eivät myös kenelläkään näy. On siis suositeltavaa että kaikilla joilla on omistajan salasana pantaan on aina uusin Trackerilta saatava versio Tracker ohjelmasta puhelimessaan.

  • Tele2 SIM - Saldon lisäys ja livepalvelun asetukset

    Saldoa saat ostettua lisää Trackerin verkkokaupasta: https://shop.tracker.fi/tr_fi/tele2-jatkovuosi.html

    Ostoksen jälkeen saat sähköpostiisi koodin, jonka voit lisätä Tele2-kortille Tracker for Android -sovelluksessa. Huomioi, että sinulla on Tracker for Androidista versio 4.02, muuten jatkoajan lisääminen ei onnistu.

    Sovelluksessa pääset lisäämään jatkoajan kohdassa Kohteet -> panta, jossa Tele2-SIM on käytössä -> Tele2 M2M. Syötä sähköpostiisi saamasi koodi sovellukseen ja saat SIM-kortille jatkoaikaa taas vuoden eteenpäin.

    Tele2-liittymää käyttävän pannan live asetukset Tracker ohjelmassa:

    Maa: Sweden
    Yhteysosoite: M2M Tele2

    Jos uudelleenrekisteröinti Trackerin livepalveluun halutaan pannalle tehdä, niin toimitaan seuraavasti:

    – Poista panta puhelimesta ja Livestä: Kohdevalikko > Panta > Klikkaa pannan nimeä > Valitse oikeasta yläkulmasta roskakorin kuva > Poista > Valitse rekisteröinnin purkaminen myös palvelimelta
    – Odota 2 min
    – Käynnistä panta uudelleen
    – Odota 5 min
    – Rekisteröi panta hakemalla se sarjanumerolla
    – Tällöin kaikki asetukset tulevat automaattisesti pantaan oikein

     

  • Kuinka Haukkuhälytys toimii?

    Haukkuhälytys

    Laitteessa on myös haukku-/hiljaisuushälytys. Se lähettää ohjelmaan tekstiviestillä tiedon, jos koiran haukkutiheys on ylittänyt tai alittanut raja-arvon tiettynä seuranta-aikana.

    Haukkuhälytys asetetaan päälle seuraavasti:

    Tracker for Android: Valitse Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Seurannat ja hälytykset > Aseta hälytys > Haukkuhälytys > Anna haukun kesto ja tiheys > Ok

    Laite lähettää haukun alkamishälytyksen, mikäli haukkutiheyden keskiarvo ylittää asettamasi haukkutiheys-arvon asettamassasi ajassa.

    Koiran haukun päättyminen ilmoitetaan vastaavasti, kun haukkutiheys taas laskee alle asettamasi haukkutiheys-arvon asettamassasi ajassa.

Tracker Oy/Huolto

Kauppiaantie 30

90460 Oulunsalo

www.tracker.zwr.fi

17.11.2018

HUOLTOLOMAKE

Lähetä laitteet postissa osoitteeseen

Tracker Oy/Huolto

Kauppiaantie 30

90460 Oulunsalo

Tulosta tämä lomake pakettiin mukaan. Toimituskulut ovat 19€, ellei kyseessä ole takuukorjaus.


Asiakkaan tiedot

 

Nimi

Katuosoite, postinumero, postitoimipaikka

Puhelinnumero

Sähköposti

Laskutustiedot

 

Nimi

Katuosoite, postinumero, postitoimipaikka

Puhelin


Laitteen tiedot

 

Laitteen malli

Korjaustyyppi

Viite (Asiakkaan nimi)

Ostopäivä (ilmoitettava takuuhuoltoa varten)

Takuu

SIM-kortti

Laturi

Vika kuvaus tai huoltopyyntö